Ekonomiadministratör till omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 6 500 tillsvidareanställda. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag. Vi arbetar aktivt för att skapa en hållbar framtid bland annat genom högt satta miljömål. Vi förbättrar ständigt vår verksamhet, genomför jobbet på bästa sätt och ser behoven i samhället. Vi möter både medborgare och medarbetare med respekt.

Omsorgsförvaltningen har cirka 2 300 anställda inom bland annat hemvård, äldreboende, personlig assistans, boendestöd, boende för personer med funktionsnedsättning, daglig verksamhet samt hemsjukvård.

I förvaltningen arbetar vi med det gemensamma målet att ge bästa möjliga service, omsorg och vård till kommunens invånare. För att lyckas med detta behöver vi kompetenta och engagerade medarbetare som trivs med att arbeta med människor och vill vara med och utveckla verksamheten.

Hos oss får du ett meningsfullt och omväxlande arbete där du bidrar till andra människors välbefinnande och livskvalitet. Du är viktig och gör skillnad för andra människor varje dag. I jobbet får du ta eget ansvar och även lösa uppgifter tillsammans med dina kollegor. Vi erbjuder dig kompetensutveckling och möjlighet att utvecklas i ditt yrke.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör får du en viktig roll på ekonomiavdelningen på omsorgsförvaltningen. Du blir en av tre medarbetare som utgör navet i förvaltningens flöde av kund- och leverantörsfakturor. Du administrerar flöden och hjälper förvaltningens enheter att ”göra rätt från början”. Du kommer att ha kontakter med förvaltningens leverantörer för att tillsammans med dem kunna förbättra och förenkla processerna. Som verktyg använder du ekonomisystem och verksamhetssystem. Du planerar och genomför utbildningar av verksamhetspersonal i de olika systemen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi som minst uppgår till tre-årig ekonomisk gymnasieutbildning samt har en gedigen erfarenhet av reskontra-arbete. Du har praktiska och teoretiska kunskaper om bokföring och momshantering.
Önskvärda personliga egenskaper:
• avarstagande, noggrann och strukturerad
• hög förmåga att arbeta självständigt och i grupp
• stresstålig och flexibel
• serviceinriktad och lyhörd
• hög pedagogisk förmåga
• hög förmåga att kunna se förbättringar och driva förändringsarbete

ÖVRIGT
Innan anställningsavtal tecknas för arbete inom omsorgsverksamheterna ska sökande uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.

Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Vi ber dig att i första hand söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Om du inte har möjlighet att söka digitalt så skicka din ansökan till:

Växjö kommun
Omsorgsförvaltningen
Jenny Gustafsson
Box 1222
351 12 VÄXJÖ

Vänligen uppge referensnummer på ansökan.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rose-Marie Olsson
0470-43320
Maria Eidehall
0470-439 31
Kommunal Sydost
0470-415 58
Madelaine Tedborg
0470-79 68 47
Kommunal Sydost
0470-415 04
Peter Nilsson
0474-62 20 62
Ingrid Johansson
0474-62 20 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Carolina Karlsson
0470-438 82
Madeleine Wikström
0766-21 69 62

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Växjö kommun, Omsorgen Växsjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: snarast enligt överenskommelse. Omfattning: 75-80 %.
  • Publicerat: 23 januari 2017

Besöksadress

Västergatan 17 B 35112
None

Postadress

Box 1222
Växsjö, 35112

Liknande jobb


20 december 2024