OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad administratör med ett sinne för ekonomi? Skill söker nu en nyfiken ekonomiadministratör till ett uppdrag på Saab Barracuda i Gamleby!
Om företaget
Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster och kamouflagesystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk.
Affärsenheten Saab Barracuda utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och tjänster inom multispektral signaturanpassning. Barracuda erbjuder ett brett utbud av skräddarsydda produkter för ökad överlevnadsförmåga i form av mobilt, statiskt och personligt kamouflage. Kundbasen finns över hela världen, huvudkontoret är beläget i Gamleby vilket också är placeringsort för denna tjänst. Verksamheten bedrivs även i USA och Indien.
Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiadministratör på Saab Barracuda får du en bred utmaning med varierande ansvarsområden inom administration och ekonomi. Du kommer att spela en central roll i att få kontoret att flyta. Dina arbetsuppgifter inkluderar
- Ansvar för reception/besöksmottagning
- Generell kontorsadministration (t.ex. posthantering, beställning av kontorsmateriel etc.)
- Kund- och leverantörsreskontra
Vidare kommer du löpande att vara behjälplig till övriga ekonomifunktionen med bokslutsavstämningar och rapportering.
Detta är ett konsultuppdrag via Skill på initialt sex månader.
Hos oss på Skill är våra medarbetare det viktigaste vi har och vi är måna att våra medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Skill är i dagsläget Östergötlands största rekryterings- och bemanningsföretag. Vi sätter stor stolthet i att vara en seriös aktör inom bemanningsbranschen som erbjuder schyssta villkor till alla anställda. Självklart har vi kollektivavtal och vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda.
Din profil
Vi söker dig som har ett administrativt sinne och ett intresse för ekonomi. Har du en utbildning inom ekonomi eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är det meriterande.
För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser att du som person är initiativtagande och service-inriktad. För att lyckas i rollen krävs det även att du har lätt för att skapa goda relationer med besökare och kollegor. Du är en nyfiken, öppensinnad person med en vilja att utvecklas och lära dig.
Eftersom Saab Barracuda har kunder och leverantörer över hela världen så är goda kunskaper i både Engelska och Svenska ett krav. Du har även goda kunskaper i MS Office.
Ansökningsförfarande
Vill du ta chansen att utvecklas på Saab Barracuda? Skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linus Hall på linus.hall@skill.se.
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.