Ekonomiadministratör till Schroders!

Ekonomiadministratör till Schroders!

Arbetsbeskrivning

Studerar du idag ekonomi på eftergymnasial nivå och är på jakt efter det perfekta deltidsarbetet i vår? Har du dessutom ett genuint intresse av finansmarknaden och ekonomi, och är som person noggrann, självgående och flexibel? Då kan det vara precis dig vi söker för rollen som ekonomiadministratör där. Vi kommer arbeta med processen löpande och start är i mars, så välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Schroder Investment Management är en dedikerad kapitalförvaltare med huvudkontor i London och ett av Europas största och äldsta fondbolag, grundat redan 1804. Bolaget finns idag i 29 länder och i Norden med 20 anställda samt kontor i Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn sedan 1989. Schroders förvaltar kapital för institutionella och privatinvesterare runt om i världen och har samma mål och intressen som sina kunder - att skapa långsiktiga värden och avkastning för att nå uppsatta ekonomiska mål. Hos Schroders hittar du aktivt förvaltade fonder inom aktier, räntor och alternativa investeringar såsom hedgefonder och private equity.

#

Du erbjuds


* En fantastisk möjlighet att få utvecklas i en ekonomiroll


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonomiadministratör kommer du i första hand att stötta Schroders Accountant för att avlasta hennes arbete. Detta kommer du att göra genom att stötta supplier onboarding teamet i Storbritannien med due diligence-processen och bistå med nödvändigt material från svenska leverantörer. Utöver detta kommer du även hantera inkommande fakturor från leverantörer där din uppgift är att kontrollera, skanna och tillhandahålla relevant information. Du kommer också göra uppföljning av fakturor, hantera påminnelser, ha kontakt med leverantörer och stämma av att betalningar är gjorda samt ha löpande dialog med finance i Storbritannien och Luxemburg. I rollen kommer du också att samla, sortera och arkivera AP-relaterat redovisningsmaterial, samt bistå vår revisor med att samla in/arkivera annat redovisningsmaterial för revisorer och andra administrativa uppgifter.

Rollen kan även kräva andra administrativa uppgifter, vilket kräver att du som person är flexibel och prestigelös.

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar ekonomi på eftergymnasial nivå
- Har flytande kunskaper i engelska då du i rollen samarbetar med dina kollegor i London
- Har goda kunskaper i svenska
- Har god systemvana och har lätt för att lära

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av Microsoft Office Oracle Fusion och Powerbi


Vi söker dig som är


* Strukturerad
* Flexibel
* Självgående


Övrig information


* Start: Mars
* Omfattning: Deltid, cirka 8-12h i veckan
* Placering: Stckholm, centralt


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2023
  • Ansök senast: 27 februari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


30 september 2024

30 september 2024