Ekonomiadministratör till Schroders!

Ekonomiadministratör till Schroders!

Arbetsbeskrivning

Studerar du idag ekonomi på eftergymnasial nivå och är på jakt efter det perfekta deltidsarbetet inom ekonomi? Har du dessutom ett genuint intresse av finansmarknaden och ekonomi, och är som person noggrann, självgående och flexibel? Då kan det vara precis dig vi söker för rollen som ekonomiadministratör. Vi arbeta med processen löpande då start är redan nu i december, välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Schroder Investment Management är en dedikerad kapitalförvaltare med huvudkontor i London och är ett av Europas största och äldsta fondbolag, grundat redan 1804. Bolaget finns idag i 38 länder. Schroders förvaltar kapital för institutionella och privatinvesterare runt om i världen och har samma mål och intressen som sina kunder - att skapa långsiktiga värden och avkastning för att nå uppsatta ekonomiska mål. Hos Schroders hittar du aktivt förvaltade fonder inom aktier, räntor och alternativa investeringar såsom hedgefonder och private equity.

Du erbjuds möjligheten att få gedigen erfarenhet i en ekonomiroll under din studietid.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Lägga upp leverantörer i leverantörssystemet.
* Stötta supplier onboarding teamet i Storbritannien med due diligence-processen och bistå med nödvändigt material från svenska leverantörer.
* Hantera inkommande fakturor från leverantörer.
* Skapa inköpsorder (purchase orders) i systemet, kontrollera, skanna, skicka med e-post til finanssystemet och tillhandahålla relevant information
* Sköta uppföljning av fakturor, hantera påminnelser, ha kontakt med leverantörer och stämma av att betalningar är gjorda samt ha löpande dialog med Finance i Storbritannien och Luxemburg.
* Samla, sortera och arkivera AP-relaterat redovisningsmaterial, samt bistå vår Accountant med att samla in/arkivera annat redovisningsmaterial för revisorer och andra administrativa uppgifter.


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar ekonomi på eftergymnasial nivå.
- Har flytande kunskaper i engelska då du i rollen samarbetar med dina kollegor i London.
- Har goda kunskaper i svenska.
- Har god systemvana och har lätt för att lära.

Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet av Microsoft Office, Oracle Fusion och Powerbi.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2023
  • Ansök senast: 29 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024