OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Service och administration
Vill du jobba med ekonomiadministration och trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter? Är du strukturerad, bra på att samarbeta och drivs du av att få ta stort eget ansvar? Då bör du söka tjänsten som ekonomiadministratör på Service och administration
på Socialförvaltningen!
Avdelning systemledning består av tre enheter, service och administration, verksamhetsnära stöd och strategiskt stöd. Avdelningens uppdrag är att stödja kärnverksamheten så att förvaltningen lyckas med grunduppdraget och öka den politiska genomslagskraften. Vi arbetar systematiskt, hållbart och teambaserat mot samma mål med värdegrunden som utgångspunkt. Se filmen om Uppsala kommuns gemensamma värdegrund.
(158) Uppsala kommuns värdegrund - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=FcIejaO3OuA)
Enheten service och administration huvudsakliga uppgift är att stödja kärnverksamheten med administrativt stöd inom ekonomi och administration, framför allt till avdelningen barn och ungdom myndighet men har även några uppdrag till enhetschefer och avdelningschefer på de andra avdelningarna inom förvaltningen. Detta för att skapa en flexibilitet i den service som ska tillhandahållas och för att ge kärnverksamheten bästa möjliga förutsättningar att lyckas med sina uppdrag.
Läs om verksamheten här: Socialförvaltningen (https://www.uppsala.se/kommun-och-politik/organisation/forvaltningar/socialforvaltningen)
Ditt uppdrag
Som ekonomiadministratör kommer du serva enhetschefer, kvalificerade handläggare, socialsekreterare främst inom avdelningen barn och unga myndighet. I uppdraget ingår det även att medverka i den digitala utvecklingen.
Arbetsuppgifter som ekonomiadministratörerna ansvar för är:
• Handläggning av föräldraavgifter
• Ersättningar och interkontroller gällande uppdragstagare
• Framtagande av underlag vid felaktiga ersättningar och kostnader samt inför bestridande av fakturor
• Sakgranskning gällande verksamhets- och vårdfakturor
• Tillfälliga bokningar för ej inkomna fakturor
• Återsökning av statlig ersättning för asylsökande, nyanlända och ensamkommande
• Samt diverse andra administrativa uppgifter.
Arbetsuppgifterna fördelas mellan ekonomiadministratörerna och kan variera med tiden.
Mycket kontakter internt och externt med leverantörer och andra myndigheter.
Din bakgrund
Till den här tjänsten söker vi dig som har avslutad ekonomisk gymnasieutbildning, erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och i Office-paketet samt mycket goda kunskaper i Excel. Vi ser också att du har goda systemkunskaper, meriterande är om du har erfarenhet av LifeCare och Unit4. Vidare är det en fördel om du dessutom har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du ska ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska.
Du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Du är kommunikativ och du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vidare är du en person som har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst söker vi dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samt är flexibel och ser möjligheter i förändringar.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Britt-Marie Hafelt, enhetschef, 018-727 16 60
Facklig företrädare:
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Systemledning, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43