Ekonomiadministratör till Siemens Mobility!

Ekonomiadministratör till Siemens Mobility!

Arbetsbeskrivning

Siemens Mobility söker nu en engagerad ekonomiadministratör för att förstärka deras team under en spännande period av systembyte. Siemens Mobility, en ledande aktör inom infrastrukturbranschen, levererar integrerade lösningar för rälsbunden trafik, vilket möjliggör effektiv transport av människor och gods. Rollen innebär att avlasta det befintliga teamet genom att hantera varierande administrativa uppgifter, med fokus på fakturering, kostnadskontroll och leverantörsfakturor. Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vår kund Siemens Mobility är verksamma inom infrastrukturbranschen och arbetar med integrerade lösningar för rälsbunden trafik. De levererar integrerade system som samverkar så att deras kunder mer effektivt kan transportera människor och gods. Siemens Mobility behöver nu förstärkning i teamet då de ska genomgå ett systembyte och de ordinarie resurserna behöver frigöras till att hantera systemspecifika uppgifter.

I rollen som ekonomiadministratör kommer du att ta över och avlasta med dagliga arbetsuppgifter, vilket kan innebära väldigt varierande uppgifter men framför allt fakturering, kostnadskontroll och hantering av leverantörsfakturor. Detta görs genom att hantera projektadministration i olika projekt, både inom anläggningsprojekt och service. Vara stöd och avlastning för våra två controllers, både inom projektredovisning och business controlling.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leverantörsreskontra, workflow, uppföljning av leverantörsbetalningar, upplägg av inköpsordrar samt master data hantering.
* Momshantering både internationellt och nationellt
* Bokslut, kontoavstämningar
* Löpande redovisning
* Kontaktperson för de tjänster vi köper angående redovisning från Siemens AB och GSS
* Kundreskontra, Kundupplägg, uppföljning av kundbetalningar osv


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 5 års erfarenhet av liknande arbete
- Är obehindrad i både svenska och engelska
- Excel samt övriga program i Officepaketet
- Allmänna ekonomikunskaper

Det är meriterande om du har
- Kunskaper i SAP
- Kunskaper i tyska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Van att jobba självständigt och med god förmåga till egna initiativ
- Tycka om att jobba tillsammans i team, med god samarbetsförmåga både med ekonomer och projektledare. Både inom och utanför Sveriges gränser
- Vara noggrann och systematisk i sitt arbete

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juli 2024
  • Ansök senast: 24 augusti 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 augusti 2024