OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomienheten
Vi söker en ekonomiadministratör till Ekonomienheten
Dina arbetsuppgifter
Ekonomienheten ska upprätthålla och leda kommunens ekonomiprocesser. I Ekonomienhetens roll ligger att löpande förvalta redovisningsprocesserna och affärssystemen samt att ge verksamheterna stöd i ekonomiska frågor.
I rollen som ekonomiadministratör kommer du att ansvara för kommunens leverantörsreskontra och fakturacentral samt vara en del av Ekonomienheten som består av 13 personer. Ansvaret för att ständigt förbättra flöden och skapa goda rutiner ligger på dig och på teamet.
I ett längre perspektiv förväntas du arbeta med flera olika redovisningsuppgifter utöver huvudansvaret för leverantörsreskontran. Du förväntas skapa ett nödvändigt kontaktnät för att lyckas i uppdraget, såväl inom Ekonomienheten, med andra sektorer och med externa parter.
Din profil
Vi söker dig med gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller likvärdig utbildning/erfarenhet. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper, ett brinnande intresse att förbättra flöden samt att du kommunicerar obehindrat på svenska i tal såväl som i skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Var med och skapa ett framgångsrikt Söderhamn! I sektor Styrning och stöd samordnar vi arbetet mellan Söderhamns kommuns fyra sektorer och ansvarar för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå. Här arbetar drygt 90 medarbetare med sådant som är gemensamt för alla inom Söderhamns kommun exempelvis arkiv, ekonomi, inköp, IT, kommunikation, ledningsstöd, nämndsadministration, näringsliv, säkerhet och samhällsbyggnad.