OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administrativa enheten
Vi behöver stärka vårt ekonomiteam med en driven och engagerad ekonomiadministratör. Är du en serviceinriktad person som trivs med att arbeta i grupp? Tycker du om ett varierande arbete som innebär många olika typer av arbetsuppgifter och kontakter? Då kan du vara den vi söker.
Dina arbetsuppgifter
Administrativa enheten inom Sektor Välfärd är en central enhet som ger stöd och service inom tid & lön, boendesamordning, inköp, ekonomi, information, IT samt välfärdsteknik. I denna tjänst kommer du att vara en del av teamet inom ekonomi/inköp.
Tillsammans med dina kollegor inom ekonomiadministrationen kommer du att organisera stödet inom ekonomi/inköp för Sektor Välfärd. Tjänsten innebär att vara länken mellan Sektor Välfärds verksamheter och andra sektorer samt ge service och stöd till verksamheten.
Vidare kommer du arbeta med rutinbeskrivningar och vara en del av processen kring utbetalning av försörjningsstöd. I dina arbetsuppgifter ingår att administrera och hantera Prepaid-kort. I uppdraget ingår även återsökning av vissa ersättningar av statsbidrag, fondadministration samt att hantera kund- och leverantörsfakturor i verksamhetssystemet Raindance. Mer ingående innefattar tjänsten arbete med månatliga avstämningar, bokföringsunderlag och utbetalningar. Därmed innebär tjänsten att samverka med såväl interna som externa aktörer.
Vi söker dig som
Har en treårig ekonomisk gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Vi ser det som meriterande om du har en eftergymnasial utbildning och kunskap inom inköpsadministration och därtill gällande lagstiftning. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med ekonomisystemet Raindance och verksamhetssystem som Procapita och Lifecare. Tjänsten kräver att du har erfarenhet av att arbeta med Officepaketet och i synnerhet MS Excel. För att lyckas i tjänsten krävs goda datorkunskaper. Vidare är det ett krav att du behärskar det svenska språket både muntligt och skriftligt.
Arbetsuppgifterna inom området administration och ekonomi/inköp är varierande vilket gör att du behöver vara lösningsfokuserad och trygg med att arbeta självständigt. Vidare har du en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Det är viktigt att du som person är tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt. Du behöver kunna se helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Att du förstår din roll, men att du ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Slutligen är det även viktigt att du kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt har förmåga att sätta upp och hålla tidsramar.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen så tveka inte att söka tjänsten redan idag.
Var med och skapa ett framgångsrikt Söderhamn! I sektor Välfärd fokuserar vi på vuxna personer över 20 år. Sektorn samlar de verksamheter och kompetenser som tillsammans har störst påverkan för att stärka vuxna och äldres egna resurser så att det kan leva ett så meningsfullt och självständigt liv som möjligt under livets alla faser. Här arbetar cirka 1100 medarbetare som möter människor i olika livssituationer genom sina yrkesroller inom exempelvis vård- och omsorgsboende, hemtjänst, hemsjukvård, LSS-boende, socialpsykiatri, beroendecenter och försörjningsenhet.