Ekonomiadministratör till spännande bolag i Kista

Ekonomiadministratör till spännande bolag i Kista

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vår uppskattade kund som är ledande leverantör inom IT-infrastruktur med huvudkontor i Kista söker nu sin nya ekonomistjärna. 

Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader för ett föräldravikariat med start i april 2023. Du kommer då att arbeta som konsult via oss på The Place men vara uthyrd och jobba på kundens huvudkontor i Kista.

Om rollen

I rollen som ekonomiadministratör kommer du att få arbeta i en stimulerande företagskultur där det är högt i tak och där verksamheten genomsyras av öppenhet, delaktighet och förankring. I denna roll kommer du vara en del av funktionen Ekonomi där du tillsammans med ett team kommer att hantera administrativa uppgifter för deras interna kunder runt om i landet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Utföra kontakts- och orderhantering, samt följa upp och bevaka nya inkomanda kontraktsavtal och order i projektsystem, POB
• Utföra fakturering för tilldelat ansvarsområde och att säkerställa alla delmoment som är knutna till fakturering.
• Koordinera samt säkerställa koordinering av resurser i leveransprocessen, i samarbete med interna resurser och kunder.
• Kontering av leverantörsfakturor
• Avstämning av bokföring
• Periodiseringar av kostnader
• Service till deras interna kunder

Vad vi tror att du har gjort tidigare

För att göra succé i rollen som ekonomiadministratör tror vi att du har en god förståelse för reskontra och ett stort intresse för ERP-system. Vidare ser vi att du trivs i en administrativ roll, är noggrann och kan ta dig an arbetsuppgifterna på ett självständigt sätt. För att trivas i rollen ser vi också att du är bekväm att kommunicera på engelska både i tal och skrift.

Följande bakgrund ser vi som lämplig:

• Gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
• Några års erfarenhet inom liknade arbetsuppgifter
• Erfarenhet av fakturering
• God förståelse för reskontra och bokföring
• God systemvana och kunskaper i Excel

Vänta inte på bättre tider – intervjuer sker löpande och rollen kan tillsättas inom kort. Sök därför direkt!

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2023
  • Ansök senast: 24 mars 2023

Liknande jobb


21 november 2024