Ekonomiadministratör till stor IT-avdelning i Umeå!

Ekonomiadministratör till stor IT-avdelning i Umeå!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en person som vill bidra till samhällsnytta hos vår kund i Umeå! Letar du efter ett långsiktigt arbete med goda möjligheter att utvecklas? Har du dessutom ett driv och tycker om ansvar så kan detta vara en perfekt tjänst för dig. Läs mer och sök tjänsten redan idag - vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är en av de största arbetsgivarna i Norrland och bidrar till samhällsnyttan genom sin verksamhet. Teamet som du kommer tillhöra besitter stor kompetens och du har minst en nära kollega som kommer stötta dig i arbetsuppgifterna till en början, så du får en så bra inskolning som möjligt. IT-avdelningen är en av Norrlands största och du kommer bli en viktig kugge där du bidrar med din kompetens, kunskap samt ett nytt synsätt inom ekonomi då verksamheten är i en förändringsprocess. I rollen kommer du få goda möjligheter till utveckling där du på sikt axlar en större roll som chefsassistent om några år.

#

Du erbjuds


* En varierad roll inom fakturering, ekonomi och administration
* En arbetsplats där du får möjlighet att växa
* En hängiven konsultchef på Academic Work


Detta är ett långsiktigt uppdrag på ett år där du i slutändan blir anställd direkt av vår kund om samtliga parter är nöjda med samarbetet. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
För att trivas och lyckas i rollen har du grundläggande kunskaper inom ekonomi som kontering, debet och kredit, kontoklasser, kontotyper, fakturahantering.

Du kommer till exempel arbeta med:


* Fakturahantering
* Bokföring
* Kvartals- och månadsavstämningar
* Kvalitetssäkring


VI SÖKER DIG SOM
- Har en examen från universitet eller högskola inom företagsekonomi, civilekonomi eller annat vi bedömer som likvärdigt
- Har grundläggande kunskaper utav ekonomirelaterade uppgifter och administration
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift då det behövs för att kommunicera med kollegor

Det är meriterande om du har:


* Arbetslivserfarenhet inom företagsekonomi


Under rekryteringsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. För denna tjänst ser vi att du som person drivs av att arbeta i en föränderlig miljö, och att du trivs med att anta utmaningar i det dagliga arbetet. Detta ser vi att du gör genom att visa på dina förmågor att vara trygg, nyfiken och initiativtagande. Vi ser även att det är väsentligt att du har ett genuint intresse för samhällets utveckling.

Under rekryteringsprocessen kommer vi främst se hur du stämmer in på dessa kompetenser:


* Strukturerad
* Självgående
* Serviceinriktad


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse, slutet på juni eller mitten på augusti
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2022
  • Ansök senast: 3 juli 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024