Ekonomiadministratör till Trafikverket i Luleå

Arbetsbeskrivning

Trafikverket gör Sverige närmare. För att allt ska fungera måste vi kunna ta oss till varandra. Det handlar om allt från arbetspendling, släktkalas och matcher som ska spelas, till gods som ska levereras och tomater som ska hamna på tallriken. Här har Trafikverket en avgörande roll. De har ansvaret för att underhålla och rusta upp tiotusentals mil av järnväg, vägar och färjeförbindelser. Samtidigt utvecklar Trafikverket hela infrastrukturen genom innovativa lösningar som bidrar till att nå både klimatmålen och nollvisionen. Men framför allt ser myndigheten till att korta avstånden mellan människor och företag. Mellan stad och land. Mellan generationer och landsändar. Och mellan dig och de som är viktiga för dig. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Vill du arbeta med redovsining och administration på Trafikverket i Luleå med uppdraget att främja och samordna förvaltningskultur? Har du relevant högskoleutbildning och flerårig arbetslivserfarenhet inom ekonomi och administration? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!  

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!   

Om uppdraget 

Vi på Novare Bemanning är en stolt ochgodkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga ekonomiadministratörer.

Vi söker för närvarande efter dig som har erfarenhet inom ekonomi och administrativt arbete för Trafikverket. Inom Trafikverkets norra region finns tillfälliga vakanser inom ekonomi och planering inom underhållsverksamheten. Vi söker därför efter dig med kompetens inom redovisningsekonomi och administration. I rollen kommer du att kontinuerligt arbeta med kvalitetsgranskning och kontroller inom områden såsom kontering och tidsredovisning. Dina uppgifter kommer att inkludera bokslutsarbete, planering och samordning.

Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och drivkrafter, samtidigt som vi kan bidra till ditt nästa steg. Vi finns här för att tillsammans med dig, skapa bästa möjliga förutsättningar till att just din ansökan möter kravet på efterfrågan från våra myndigheter. 

 Exempel på övergripande arbetsuppgifter  

Planering och samordning av underhållsplanen
Hantera befintliga och kommande internbeställningar
Granska åtgärdsbeskrivningar och bilagor
Bokslutsarbete
Kvalitetsgranskning och kontroller
Arbetet innebär även att strukturera upp arbetet samt säkerställa kvaliteten på inläm-nat underlag samt arbeta med kontinuerlig uppföljning av underhållsplanen. Ta emot och tolka anvisningar, skapa och samordna behovslistor. Löpande arbeta med kvali-tetsgranskning och kontroller inom exempelvis områdena kontering och tidsredovisning.


Krav för tjänsten

Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst två (2) års erfarenhet av att ha arbetat med ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.), erfarenheten får inte vara äldre än 5 år
Minst två (2) års erfarenhet av att ha arbetat med analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt), erfarenheten får inte vara äldre än 5 år.
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års ar-betslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbild-ning samt tre (3) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom


Uppdragsperiod och omfattning  

Uppdraget är på heltid under kontorstider och påbörjas senast 2024-05-01 fram till och med 2024-12-31, med möjlighet till förlängning. 

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-03-24. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Sofia Åhlin på sofia.ahlin@novare.se. 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.    

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.  

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2024
  • Ansök senast: 24 mars 2024

Liknande jobb


Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

21 november 2024

Junior Group Accountant

Junior Group Accountant

21 november 2024

21 november 2024