OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN:
Academic Work söker för Tyréns räkning en Ekonomi-och Kontorsadministratör. Tjänsten som Ekonomi-och Kontorsadministratör innebär en spännande social roll med många olika ansvarområden.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult ute hos Tyréns.
Som konsult hos Academic Work erbjuds du:
- Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
- Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
ARBETSUPPGIFTER:
Som ekonom hos Tyréns kommer du att ingå i ett administrativt team med sex medarbetare placerade i Luleå, Piteå, Umeå och Sundsvall under ledning av stabschef. Som ekonom kommer du att ha både extern och intern kontakt i olika administrativa frågor. Befattningen innebär främst interndialog med uppdragsansvariga, övriga administratörer och ekonomiavdelningen på huvudkontoret i Stockholm. Externa kontakter kan vara kontakt med kunder i samband med frågor kring fakturor, faktureringsrutiner, beställningsnummer samt kontakter med leverantörer inom tex lokalvård, kontorsvaror.
Det är en variereande roll där den ena dagen inte är den andra lik. Du kommer att ha fasta rutiner att följa men också ha utrymme för en del improvisation så oväntade ärenden dyker upp. Du arbetar tillsammans med prestigelösa medarbetare där du själv lägger upp ditt arbete på ett fritt sätt. Ni hjälper varandra och hjälps åt oavsett titel.
Du kommer till exempel att:
- Introducera anställda i ekonomisystemet
- Fakturering
- Administrativ Support för uppdragsgivare
- Bistå avdelningschefer och chefer i budgetarbete och uppföljning
- Bistå vid prissättning/prislistor
- Sköta kommunikationen med interna och externa kontakter
VI SÖKER DIG SOM:
Har en avklarad gymnasieutbildning inom ekonomi samt en vidareutbildning inom aktuellt arbetsområde eller arbetslivserfarenhet inom området. Vidare krävs goda kunskaper i Office-paketet med särskild vikt på Excel. Du har vana från att självständigt bygga komplexa beräkningsmodeller i Excel. Där är det viktigt att du kan sammanföra underlag från olika dokument och sedan redovisa detta på ett pedagogiskt sätt.
Tyréns använder ekonomisystemet PX Control (Visma) vilket givetvis är meriterande om du arbetat i men heller inte ett krav för tjänsten.
Som person är du van att arbeta med komplexa ekonomiska frågor och har en förståelse för det ekonomiska flödet i t.ex. en transaktion. Du besitter en naturlig kommunikativ förmåga då du kommer ha mycket kontakt med uppdragsgivare, medarbetare och kunder. Du är strukturerad och kan arbeta lösningsorienterat och har förmågan att se både djup och bredd i ditt arbete. Då företaget utvecklas i snabb takt är det viktigt att du är flexibel och inspireras av att arbeta i en föränderlig miljö.
Skicka in din ansökan omgående via www.academicwork.se omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
START: 3/11
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: 12 månader, överrekrytering
UPPSKATTAD ARBETSTID: 08:00-17:00 med möjlighet till flextider
PLATS: Centrala Sundsvall
URVAL: Sker löpande
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsult Chef Linnéa Lindberg
0902006213
Konsultchef Linnéa Lindberg
0902006213
Konsult Chef Linnéa Lindberg
0902006213
Rekryteringskonsult Madeleine Jonsson
Consultant Manager Christian Olsson
072-2220457
072-2220457
Ida Andersson
0705401933
Konsultchef Linnéa Lindberg
090-2006213