OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.
Komet söker för uppdragsgivares räkning en driven och kommunikativ ekonomiassistent. Tjänsten är på 4 månader fördelad 50% i Stockholm samt 50 % på deras kontor i Eskilstuna. Som ekonomiassistent kommer du arbeta med fakturering samt ekonomiadministration.
Tjänsten innehåller huvudsakligen följande:
* Kundfakturering av större uppdrag i projektredovisning
* Tidkortsavstämning
* Stöd till chefer och uppdragsledare gällande fakturafrågor, kontering av leverantörsfakturor , kontering av utlägg och handhavande i Maconomy, VIM (leverantörsfakturahantering) och TEM (utläggshantering)
* Introduktion för nyanställda i Maconomy
* Tjänsten kräver också en öppenhet för övriga administrativa uppgifter på affärsområdet såsom grupprese- och konferensbokningar, beställning av kontorsmaterial, visitkortskorrektur, uppräkning av ramavtal m.m
Vi söker dig som har:
* Gymnasial eller eftergymnasial ekonomi/redovisningsutbildning
* Minst ett par års erfarenhet av en liknande roll
* Minst ett års erfarenhet av ekonomiarbete i projekt/ konsultorganisation
Erfarenhet - meriterande
* Erfarenhet från konsultföretag
* Erfarenhet av Maconomy
Som person trivas du med att ha kontakt med människor och ge god service samt utbyta erfarenheter med andra administratörer. Du är Proaktiv och självständig med förmågan att se felaktigheter och ta hjälp vid behov. Vidare är du noggrann, ansvarsfull, strukturerad och inte rädd för att ställa krav och ifrågasätta saker som inte ser riktiga ut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder möjlighet till en varierad och utvecklande tjänst i en internationell, framgångsrik organisation i framkant. En miljö som präglas av kompetens och professionalism, där du omges av drivna och positiva kollegor vilka står för god gemenskap.
Information om tjänsten
Start: Omgående, uppdrag på minst 4 månader
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Olsson
020-25 26 00
KC-KG
020-25 26 00
KC-CG
020-252600
KC-AS
020-25 26 00
KC-BM
070-0000000
KC-Mys
020-25 26 00
KC-CA
020-25 26 00
KC-TD
020-25 26 00
KC-ESk
020-25 26 00
KC-MA
020-25 26 00