Ekonomiadministratör till vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg samt hemsjukvård. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter och sjuksköterskor. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.

 

Arbetsuppgifter

Självständig handläggning och hantering av avgiftsbeslut för brukare med vård- och omsorgsinsatser. Du är tillsammans med en kollega systemansvarig för verksamhetsstödet Procapitas avgiftsdel. Gemensamt ansvar med övriga ekonomiadministratörer för hantering av förvaltningens leverantörsfakturor med kontering, uppföljning och bokföring av verifikationer i ekonomisystemet Aditro. Du biträder förvaltningens ekonom med internbudget och andra ekonomifrågor och är enhetscheferna behjälpliga med fakturering och framtagande av ekonomiska rapporter. Organisationsförändringar kan ställa krav på andra/förändrade arbetsuppgifter. Du ingår i förvaltningens kansligrupp och kan ersätta andra funktioner som tex förvaltningssekreterare och handläggare vid behov. Du kan också delta i olika arbetsgrupper för utvecklings. och förbättringsarbeten.

Kvalifikationskrav


• Krav på högskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant för anställningen.
• Krav på erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter inom vård- och omsorgsverksamhet.
• Krav på erfarenhet av att ha arbetat med systemansvar för administrativt/verksamhetsstöd såsom tex Procapita och Aditro.
• Ha goda kunskaper om kommunal budget och ekonomiarbete.

Övrigt meriterande är:


• Erfarenhet att handlägga uppdrag på ett självständigt och kvalitativt sätt.
• Ha förmåga till helhetssyn och god kännedom om kommunens, förvaltningen arbete och organisation.
• Vara organiserad, strukturerad, ha förmåga att arbeta både mot grupper och enskilda.
• Vara orädd inför att hålla presentationer/informationer.
• Driven till att vilja vara med och  utveckla en förändring och effektivisering av bl a handläggning kring avgifter.
• Kunna anpass och förändra arbetsuppgifter efter förvaltningens behov och utifrån nya krav/direktiv.
• Erfarenhet av att ha arbeta med IT-baserade verksamhetssystem som används på förvaltningen som tex Reach Mee, Intraphone, Intranät.

Anställningsvillkor
Tillsvidare. Tillträde from 2016-10-01 eller enligt överenskommelse. Heltid. Fast lön. Ange löneanspråk

Kontaktperson
Områdeschef Cecilia Vestergaard, 0240-868 30

Facklig kontaktperson
Vision, 0240-860 00 (växeln)

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 11/9 2016. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ludvika kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 18 augusti 2016

Besöksadress

Gullregnsvägen 16
None

Postadress

Ludvika kommun
Ludvika, 77182

Liknande jobb


21 november 2024