OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Praktikertjänst AB
Från Karesuando i norr till Ystad i söder, och med verksamheter i fler än 200 kommuner, är Praktikertjänst hela Sveriges välfärd. En av fem vårdpatienter går till någon av våra mottagningar – och en av tre tandvårdspatienter väljer oss.
Vår affärsidé är att skapa förutsättningar för att vi som arbetar inom vården ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt – och skapa högsta värde för patienten. Det är vi som utför vården som gemensamt äger Praktikertjänst.
Vår unika affärsmodell har funnits i 60 år, och innebär att företagets 1 300 aktieägare själva arbetar i verksamheterna som läkare, tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, fysioterapeuter, dietister, psykologer, psykoanalytiker/terapeuter, sjuksköterskor, barnmorskor och logopeder. Det gör oss till Sveriges största företag inom privat tandvård och hälso- och sjukvård.
Praktikertjänst omsätter cirka 8,5 miljarder kronor och har drygt 6 700 medarbetare.
Om Vårdcentralen Kusten
Vårdcentralen Kusten har verksamhet i västra delen av Kungälvs kommun; Ytterby, Kärna och Marstrand, med 19 000 listade patienter. Vi är en vårdcentral inom Praktikertjänst AB.
Vårdcentralen Kusten är en verksamhet i ständig utveckling, med stabil bemanning och god arbetsmiljö. Här arbetar läkare, sjuksköterskor med distrikts- och specialistmottagningar, samt familjecentral med bl a BVC och MVC. Vi har även en Rehabmottagning med sjukgymnaster/fysioterapeuter och arbetsterapeuter, samt en mottagning som vänder sig till barn och unga med psykisk ohälsa, samt deras föräldrar. Läs mer om vår verksamhet på vår hemsida: www.vckusten.se
Arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör hos oss ingår du i en stor arbetsgrupp på vårdcentralen där du i huvudsak kommer ansvara för leverantörsreskontra, kontering, sakgranskning, fakturering, avtal mm. Vidare ingår ett arbete av att säkerställa vår ekonomiska uppföljning, ha god kunskap om vår ersättningsmodell, särredovisning av olika projekt, ta fram statistik och trender mm. Du förväntas ha god kommunikativ förmåga via såväl mail, digitala möten som telefon och förväntas vara kontaktperson gentemot våra leverantörer samt med de centrala funktionerna på Praktikertjänsts huvudkontor.
Övrig information
Tjänstgöringsgrad kan diskuteras. Det viktigaste är att du är rätt person.
Vi är flexibla och intresserade av dig som kan arbeta från 28 timmar (70%), upp till 40 timmar (100%).
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen så tveka inte att komma in med din ansökan redan idag.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har dokumenterad utbildning i ekonomi motsvarande gymnasieekonom. Du har erfarenhet från arbete inom ekonomi och det är meriterande om du även arbetat inom hälso- och sjukvården tidigare. Du bör ha erfarenhet av kundkontakter med fokus på god service, och det är positivt om du även har erfarenhet från något annat serviceyrke.
Personliga egenskaper
Som person är du ansvarstagande, kvalitetsmedveten och noggrann. Du har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp och du har förmågan att prioritera och arbeta mot deadlines. Vidare är du analytiskt lagd och van att hålla dig a jour och uppdaterad. Du är också kommunikativ och trivs med att arbeta mot många kontaktytor samtidigt. Du besitter god kunskap av Excel och utförande av olika trendanalyser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Agneta Hamilton
070-798 03 02
Agneta Hamilton
070-798 03 02