OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiadministratör till Westra Security
Vi söker en engagerad ekonomiadministratör för att stärka vårt team på Westra Security. Som ekonomiadministratör kommer du spela en viktig roll i vår ekonomi-& administrativa funktion och därmed vara ansvarig för att hantera affärsområdets ekonomiska processer och transaktioner.
Om oss
Westra Security är larmcentralsverksamhet belägen i Arvika och ett affärsområde inom det börsnoterade bolaget Secits Holding AB. Vi förenar den lokala Värmlandsandan där alla anställda är viktig del i vår framgång, tillsammans med ett stort fokus på service och kundbemötandet gentemot våra partners och kunder. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö där du kommer få möjligheten att utvecklas och göra skillnad inom ett spännande affärsområde och bolag.
Om tjänsten
I rollen som ekonomiadministratör och har du en bred roll med varierade arbetsuppgifter. Du arbetar dels med ansvar för hantering av affärsområdets dagliga ekonomifunktion, med fokus på, kund- och leverantörsfakturor. Du arbetar tillsammans resterande delar av ekonomiavdelningen inom koncernen och därför kan dina arbetsuppgifter variera i komplexitet. Vidare har du även ansvar för att upprätthålla kundregistret och andra mer administrativa uppgifter som härrör ekonomin. Rollen har många kontaktytor, både internt och externt, vilket medför ett stort ansvar för din kommunikativa förmåga.
Om dig
Vi tror att du är en person som gillar ansvar och har förmågan att skapa en övergripande struktur men samtidigt skapa struktur och prioritering utefter de ärenden som uppkommer. Som person är du analytiskt lagd och kan snabbt skapa en förståelse för siffror och se eventuella fel. Du har ett sinne för detaljer, motiveras av att ta egna initiativ och trivs i en roll där du får samarbeta med andra. Vi letar efter dig med följande erfarenheter:
- Relevant utbildning inom ekonomi eller liknande
- Relevant arbetslivserfarenhet om minst 3 år.
- Erfarenhet av ekonomisystem och bokföringsprogram, extra meriterande om du arbetat med Business Central och Dynamics.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Goda kunskaper i Office, specifikt excel.
Start: XXXX
Plats: Arvika
Lön: Enligt överenskommelse