OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
WSP är ett globalt analys- och teknikföretag som erbjuder konsulttjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur samt Miljö & Energi. Bredd och mångfald kännetecknar våra medarbetare, kompetensområden, kunder och typer av uppdrag.
WSP finns i 40 länder på över 550 kontor i Afrika, Asien, Europa, Nordamerika och Oceanien. Koncernen har 49 500 medarbetare i världen, i Sverige är vi omkring 4 300.
wsp.com
Har du ett brinnande intresse för ekonomi och administration och trivs i händelserika miljöer? Är du självgående i ditt arbete och stimuleras av att arbeta brett med omväxlande arbetsuppgifter? Står du redo för din nästa spännande utmaning på ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag? Då kan denna möjlighet på WSP vara något för dig!
Om rollen
Som Ekonomiadministratör har du en dynamisk roll med varierande arbetsuppgifter där du supporterar en av WSP:s enheter i Västerås. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som trivs med att ta ett helhetsansvar, erbjuda högklassig support och vill gå in i en bred och spännande roll som kombinererar ekonomi, administration och service. Mer konkret kommer du ansvara för alltifrån fakturahantering, bokföring och tidrapportering till introduktion av nyanställda, mötesbokningar. konferenser, avtalshantering och andra administrativa uppgifter.
Dina arbetsgifter kommer att innefatta:
· Fakturering av enhetens fakturor inklusive hantering av dagböcker
· Bevaka tidrapportering på enheten enligt tidplan
· Hantera underkonsulters tidrapportering samt deras fakturor
· Arbete i PX – administrera standardprislistor, registrera interna utlägg, avsluta uppdrag etc
· Bevaka & ifrågasätta WIP
· Bevaka kundreskontra
· Upprätta bokföringsorder
· Förstå faktureringens inverkan på resultatet
· Fadder till nya administratörer
· Hantering av ramavtal i ramavtalsdatabasen
· Hantera Gimli/CRM system
· Vara ett stöd i sälj- , anbuds- och marknadsföringsarbete
· Sammanställa och skicka ut kundenkäter
· Hantera gruppresor- mötes- och konferensbokningar
· Informera/introducera nyanställda
Uppdraget är en del av Novare Interim & Recruitments personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Novare Interim & Recruitment och arbeta som konsult hos WSP.
Vem söker vi?
För att lyckas och trivas i rollen är du en administrativ fena med stort intresse för ekonomi samt goda kunskaper inom såväl ekonomifrågor som redovisning. Vi ser som krav att du har:
· Kvalificerad erfarenhet av ekonomi och/eller är utbildad Gymnasieekonom
· Goda kunskaper i Basekonomi; balansräkning, resultaträkning, kontostrukturer och uppföljning
· Goda kunskaper i PX & DCE
· Visma PX kunskap
· Förståelse för projektekonomi
Som person tror vi att du är strukturerad, lösningsorienterad, serviceinriktad och har en förmåga att driva både dig själv och ditt arbete framåt. Därtill har du en god prioriteringsförmåga, fallenhet för att hantera flera arbetsuppgifter pafallellt samt förmåga att hantera administrativa flöden effektivt. Då du arbetar som ensam ekonom på enheten och stöttar ett seniort team är det även viktigt att du är självgående samt trygg i dig själv och i din kommunikation.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Placering: Västerås
Uppdragsupplängd: Till september 2021
Känns det här som en roll som skulle kunna passa dig? Då rekommenderar vi att skicka in ditt CV så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor runt rekryteringsprocessen eller uppdraget så är du varmt välkommen att kontakta Joakim Groth via mail till joakim.groth@novare.se.