OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Arbetsuppgifter
Vi söker dig som är driven och vill arbeta i en institutionsövergripande roll som ekonomiadministratör med kvalificerat stöd gentemot institutionens samtliga medarbetare i ekonomiadministrativa frågor. Du kommer att ingå i en funktionsgrupp som består av två ekonomer, en ekonomiadministratör samt administrativ chef som institutionsekonom.
Arbetet innefattar arbetsområdena
• Fakturahantering (kund- och leverantörsreskontra)
• Anläggningsregistrering, aktivering, inventering och utrangering
• Vara institutionens inköpskoordinator och hantera institutionens inköp enligt gällande reglemente
• Vara institutionens licensansvarig
• Delaktig i uppföljnings-, prognos- och bokslutsarbete utifrån checklistor
• Kontoavstämningar, omföringar
• Bevaka att ekonomiadministrationen sköts enligt gällande regelverk
• Säkerställa en hög servicenivå som utförs i enlighet med interna och externa krav och regelverk
Övriga administrativa arbetsuppgifter kan förekomma beroende på verksamhetens behov.
Även utveckling och anpassning av ekonomiadministrativa rutiner i enlighet med nya riktlinjer och regelverk ingår.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå eller eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Arbetslivserfarenhet av självständigt kvalificerat arbete med ovanstående arbetsuppgifter på universitet/högskola och gärna innefattande arbete i ekonomiadministrativa systemet Agresso är mycket meriterande. Vidare är även erfarenhet av inköpssystemet Proceedo, samt kompetens i inköpsfrågor mycket meriterande.
Du måste ha en utvecklad förmåga att ansvara för egna arbetsuppgifter, kunna hantera, självständigt driva dem framåt och slutföra dem, samt ha ett problemlösande och serviceinriktat förhållningssätt. Du behöver också vara stresstålig och har en mycket god förmåga att planera och prioritera. Vidare har du en förmåga att hantera flera olika uppgifter parallellt samt är noggrann och flexibel. Du har en digital mognad och en förmåga att lära dig såväl nya system som rutiner.
Arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt, något som ställer höga krav på god samarbetsförmåga och god förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska samt god pedagogisk förmåga att förklara processer och regelverk.
För att trivas i rollen bör du ha ett intresse av ekonomi, vara nyfiken på att lära dig nya saker, samt uppskatta varierande parallella arbetsuppgifter.
Vi kommer i denna rekryteringsprocess att gå vidare med dig som efter en helhetsbedömning av dokumenterade meriter, kompetens och skicklighet samt personlig lämplighet, bedöms ha de bästa förutsättningarna att utföra och utveckla ovan nämnda arbetsuppgifter, samverka med övrig personal samt bidra till en positiv utveckling av verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på 100 % av heltid med placering vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi, avdelningen för verksamhetsstöd.
Provanställning tillämpas vid alla tillsvidareanställningar.
Tillträde 1 december 2023 eller enligt överenskommelse.
Tillsättningsförfarande
Urval, intervju och bedömning utförs av en lokal rekryteringsgrupp.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta administrativ chef Nadja Johansson 031-786 6445, nadja.johansson@gu.se
Frågor om anställningsförfarandet kan ställas till personalhandläggare Emil Fägerwall Tawfik: 031-786 29 04
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
OBS! För komplett annons, se lediga jobb på vår hemsida.
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal, där du måste registrera en profil. Starta genom att klicka på knappen ”Ansök”. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Urval av kandidater baseras på de kvalifikationer som är noterade i ansökan.
Ansökan ska innefatta följande handlingar:
• Meritförteckning/CV och personuppgifter
• Personligt brev där du beskriver varför du har sökt denna specifika tjänst och på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer
• Examensbevis och andra relevanta handlingar
OBS! Vi önskar att du utformar din ansökan så att ditt CV är max 2 sidor och personligt brev är max 1 sida.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2023-10-26
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.