Ekonomiadministratör, vik, Redovisningsenheten

Arbetsbeskrivning

Ale kommun med 29 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.

Vi är 2 000 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?

ARBETSUPPGIFTER
Redovisningsenheten i Ale kommun söker, med anledning av föräldraledighet, en vikarierande ekonomiadministratör. Arbetsuppgifterna för denna tjänst består främst av skanning och registrering av leverantörsfakturor, hantering av leverantörsreskontra samt kontroll och registrering av manuella utbetalningar. Arbetet innebär många kontakter med leverantörer och medarbetare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med minst gymnasieutbildning inom ekonomi eller annan för arbetet lämplig utbildning. Du har goda bokföringskunskaper, IT-kunskaper, vana vid Office-paketet och lätt för att lära dig nya affärssystem. Du har god administrativ förmåga och samarbetsförmåga samt är flexibel och mycket serviceinriktad. Det är en fördel om du har arbetat med leverantörsfakturor tidigare.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Redovisningschef Monika Lechelt
0303-33 02 79

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, Redovisningsenheten ALAFORS
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning.
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 2016-09-01 eller enligt överenskommelse., upphör: 2017-08-31 .
  • Publicerat: 1 augusti 2016

Besöksadress

Ledetvägen 6 ALAFORS
None

Postadress

Ledetvägen 6
ALAFORS, 44980

Liknande jobb


21 november 2024