OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Borås tingsrätt är belägen i det vackra Rådhuset mitt i centrala Borås, med nära och täta kommunikationer till bl a Göteborg. Tingsrätten har ett fyrtiotal anställda och handlägger brottmål, tvistemål, domstolsärenden och konkurser. Tingsrättens domkrets omfattar Bollebygd, Borås, Mark, Svenljunga, Tranemo, och Ulricehamns kommuner
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiadministratör på tingsrätten har du placering i tingsrättens reception. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att utgöras av ekonomiadministration, handläggning av god man- och förvaltarskapsärenden samt administration av nämndemännens tjänstgöring, vilket innefattar bl.a. bokning av nämndemän till tingsrättens förhandlingar och handläggning av nämndemännens arvoden. Visst personaladministrativ arbetet kommer också att ingå i arbetsuppgifterna. Arbetet innebär många kontakter med såväl nämndemän som besökande till tingsrätten.
Som medarbetare i tingsrätten kommer du att i samarbete med domare, notarier, domstolshandläggare och övrig personal verka för att målen avgörs på ett snabbt och säkert sätt med hög kvalitet.
KVALIFIKATIONER
Du har en treårig gymnasieutbildning eller annan utbildning som tingsrätten bedömer som likvärdig, erfarenhet av administrativt arbete och en fallenhet för att arbeta i IT-miljö.
Som person måste du ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på ett professionellt sätt. Tycka om att snabbt sätta dig in i och växla mellan olika arbetsuppgifter. Du behöver kunna arbeta med detaljer men även ha förmågan att se ett helhetsperspektiv. En utpräglad känsla för service och ansvar är en förutsättning för att trivas med arbetet som ekonomiadministratör. Avgörande vid urvalet kommer att vara personlig lämplighet.
Tingsrätten eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chefsadministratör Christina Olausson
033-17 70 18
Domstolshandläggare Agneta Lyberg
033-17 70 35
Britt-Marie Brattsell (ST-domstol)
Rådman Lars Arfvidson (JUSEK)
033-17 70 34
Chefsadministratör Christina Möller
033-17 70 18
Samordnande beredningsjurist Viktor Bredberg
033-17 70 20
Arkivarie Anna Månsson
033-17 70 47