Ekonomiadministratör, vikariat

Ekonomiadministratör, vikariat

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

 

Vid institutionen för kemi och molekylärbiologi bedrivs forskning och forskarutbildning inom ett brett område som sträcker sig hela vägen från atom- och molekylskala via celler till hela organismer. Mycket av de fenomen som studeras har en inverkan på vår naturliga miljö och levande system. Vi deltar i utbildning på grundläggande nivå inom programmen för kemi, molekylärbiologi, läkemedelskemi, biologi, marina vetenskaper och apotekarprogrammet. 

Vi söker nu en vikarierande ekonomiadministratör till vår ekonomifunktion som ingår i den administrativa gruppen vid institutionen, totalt ca 17 personer. Som vikarierande ekonomiadministratör har du ett nära samarbete med övriga medarbetare inom ekonomi- och HR-funktionen på institutionen. Arbetet innebär dagliga kontakter med forskare, professorer, annan personal på institutionen samt personer utanför institutionen. Institutionen erbjuder en mångkulturell och komplex miljö, med trevliga arbetskamrater och ett väl fungerande samarbete inom administrationen. Institutionen arbetar för att erbjuda en bra arbetsmiljö för alla medarbetare.

Arbetsuppgifter
Som ekonomadministratör har du ett nära samarbete med övriga medarbetare inom ekonomi- och HR-funktionen på institutionen. Kontakt med forskare, professorer, annan personal på institutionen och personal utanför institutionen sker dagligen både på svenska och engelska. Vi ställer höga krav på samarbetsförmåga och goda kunskaper i engelska. Det är även viktigt att du har förmåga att arbeta självständigt och tar eget ansvar. Vi söker dig som tycker om att arbeta inför deadlines, är drivande och har en problemlösande och serviceinriktat förhållningsätt. Arbetsuppgifterna utförs i en rad olika datasystem och du bör ha en väl utvecklad systemförståelse. Vi ser gärna att du kommer med nya idéer och är drivande till förändring och förbättring av rutiner och processer. Du är inställd på att utvecklas inom arbetet. Arbetet förutsätter förmåga att sätta sig in i komplexa frågeställningar, tillämpa gällande regelverk och kunna anpassa sig till nya riktlinjer och IT-system.

I dina arbetsuppgifter ingår bl.a.


• Leverantörsreskontra; kontering, bevakning, påminnelser, personliga utlägg, omföringar
• Kundreskontra
• Stötta inköpskoordinatorerna, konteringsstöd i inköpssystem
• Reseräkningar; friskvård- och läkemedelsersättningar
• Registrering av anläggningar; inventering
• Utfallsfiler (pivottabeller i Excel)
• Ansvar för ekonomisk hantering av forskningsprojekt avser både extern- och anslagsfinansierade; budgetar, uppföljningar, redovisningar.
• Bistå institutionens ekonomer i budget och bokslutsarbete
• Diarie-, arkiverings- och andra allmänna administrativa arbetsuppgifter ingår också i anställningen

Kvalifikationer
Vi söker dig som:


• har gymnasiekompetens och gärna någon form av eftergymnasial utbildning inom relevant område eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Du har erfarenhet av att arbeta i ekonomiadministrativa system såsom Agresso, EKO, Primula samt Visma Proceedo Inköpssystem. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och att kunna navigera inom Agresso för att hitta tidigare information om kontering.
• Du har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
• Som person är Du är noggrann, strukturerad, med god analytisk förmåga och kan hantera parallella arbetsuppgifter. Du är lösningsfokuserad med mycket social förmåga, har ett gott humör och tillför positiv energi till din arbetsplats. Du har en mycket god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
• Meriterande är erfarenhet av liknande administrativt arbete gärna inom universitet eller högskola och erfarenhet av projektredovisning.

 För övrig information, behörighetskrav och hur du söker tjänsten, se den fullständiga annonsen och hur Du ansöker via https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar

 


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2021
  • Ansök senast: 15 april 2021

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


21 november 2024