OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läkemedelsverket är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö. Vi verkar för att läkemedel och övriga produkter inom vårt ansvarsområde är säkra, effektiva och av god kvalitet. Vi bidrar till en bättre folk- och djurhälsa och till utvecklingen av hälso- och sjukvården, den medicinska forskningen och industrin i Sverige och Europa. Vi som arbetar på Läkemedelsverket är stolta över det viktiga uppdrag vi har, och vår arbetsmiljö präglas av generositet, kunskapsspridning och ständigt lärande i vardagen.
Vår verksamhet
Ekonomienheten består av 15 personer som ansvarar för ekonomisk redovisning, ekonomisk planering och uppföljning, upphandling och avtalsförvaltning samt portföljstyrning. Vi sitter i trevliga lokaler på Uppsala Science Park-området.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en ekonomiadministratör till gruppen Ekonomisk redovisning. Detta innebär att du främst kommer att jobba med kund- och leverantörsreskontror och arbetsuppgifter relaterade till detta såsom fakturering, in- och utbetalningar, inkassofrågor samt tidredovisning. Du kommer därmed att ha mycket kontakt med kollegor, kunder och leverantörer, både svenska och utländska. Andra förekommande arbetsuppgifter är kontrollrutiner, avstämningar och bokslutsarbete med mera. Då vi arbetar gemensamt som grupp kan också andra ekonomiadministrativa uppgifter ingå. Reskontragruppen tillämpar arbetsrotation inom sina ansvarsområden vilket ger både bredd och omväxling i arbetsuppgifterna.
Din bakgrund
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som bedöms som likvärdig, eftergymnasial ekonomiutbildning är meriterande. Du ska ha erfarenhet av ekonomiadministration, exempelvis fakturahantering, kontoavstämningar och komplexa kund- och leverantörsreskontror, det är meriterande om det är från en statlig myndighet och om du har erfarenhet av arbete i UBW (före detta Agresso). Du är en van IT-användare och du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.
Dina personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i denna roll är du är lätt att samarbeta med, kan skapa dialog, är ansvarskännande och gillar att ge god service. Vi förutsätter att du har en stark laganda, men att du också kan arbeta självständigt. Andra viktiga egenskaper är förmåga att balansera kvalitet och produktivitet, du är metodisk och ordningsam och kan tillämpa riktlinjer och instruktioner. Du tycker om att lära dig nya saker, kan ta emot och vidareförmedla kunskap, du är prestigelös, engagerad och bidrar till ett trivsamt arbetsklimat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag: 2022-05-09
Anställningsform: Tidsbegränsad 1 år
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse
Enhet: Ekonomienheten
Diarienummer: 2.4.1-2022-033892
Intyg som styrker din ansökan tas med vid eventuell intervju.
Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund.
Goda förutsättningar för balans i livet är viktigt för oss och vi tillämpar flextid och förmånliga villkor gällande bland annat semester. För att främja ett hållbart arbetsliv erbjuder vi friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvård på arbetstid. I den mån arbetsuppgifterna tillåter kan det finnas möjlighet att delvis arbeta på distans efter överenskommelse med chef.
Kontakt
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Tåström Forsberg, direktör eller Nina Kyller, redovisningsekonom. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Hanna Bremer, SACO, och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se.
Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.