OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Vi söker nu en ekonomiadministratörer med inriktning avgiftshandläggare till Omsorgsförvaltningens ekonomienhet. Ekonomienheten består av fem avgiftshandläggare, sex ekonomer och sju ekonomiadministratörer, som sitter tillsammans på Östra kommunhuset. Enheten leds av förvaltningens ekonomichef. Målet för enheten är att bidra till en god ekonomisk hushållning och ge service och stöd åt kunder och verksamhet i ekonomiska frågor. Aktuellt under kommande år är övergång till nytt verksamhetssystem och förbättrade arbetssätt i samband med detta.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av att registrera beslutsunderlag i verksamhetssystemet Procapita samt bedöma och ta beslut utifrån dessa inför avgiftsdebitering till kund. De olika insatserna är inom ramen för SoL, HSL och LSS lagstiftning.
Du kommer i arbetet också att ge stöd och service till chefer och kunder i avgiftsfrågor främst via telefon och e-post. En viktig del i detta arbete är att kunna förklara innehållet i beslutsunderlagen för chefer samt fakturainnehåll för kunder.
Verksamhetssystemet Procapita kommer under 2021 att bytas ut till LifeCare Avgifter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har 3-årig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning eller annan administrativ inriktning, som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har mins 1 års erfarenhet av administrativt arbete. Erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet och arbete med avgiftsdebitering till kund är meriterande. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser gärna att du har kunskaper i verksamhetssystemen Procapita och Lifecare. Vidare krävs att du kan kommunicera flytande på svenska i tal och skrift.
Som person har du förmåga att både arbeta självständigt och att samarbeta med andra i olika sammanhang och funktioner. Du är flexibel och har initiativförmåga. Du trivs i en tempofylld miljö och klarar att arbeta med tidvis hög belastning och hålla fastställda tidplaner. Du har förmågan att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policy. Då du ska kunna förklara, ge information och skriva beslut är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vidare ser vi att du är pedagogisk och noggrann.
ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.