OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek söker fler ekonomiassistenter till den spännande förvaltningsmyndigheten SIDA. Har du erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta?
Välkommen in med din ansökan!
Bakgrund
Sida är en statlig upphandlande myndighet som arbetar på uppdrag av Sveriges riksdag och regering för att minska fattigdomen i världen. Genom myndighetens arbete och tillsammans med andra bidrar Sida till att genomföra Sveriges politik för global utveckling.
Sida befinner sig nu i en spännande förändringsresa, fr.o.m. den 1 oktober får myndigheten en ny organisation och har därför ett personalbehov under en begränsad tid. Uppdraget ska påbörjas så snabbt som möjligt, dock senast 4 november.
Arbetsuppgifter
Som programadministratör kommer arbetsuppgifterna vara i linje med en ekonomiassistents. Dessa inkluderar huvudsakligen;
• Löpande ekonomiadministration såsom att granska rekvisitioner och hantera fakturor.
• Bistå enhetschefen med finansiell uppföljning av budgeten för utvecklingssamarbetet och interna kostnader, både löpande och genom prognoser.
• Stöd till handläggaren i arbetet med Sidas insatshanteringssystem och dokument, ekonomi- och faktureringssystem samt vid upphandling och avrop från ramavtal.
• Hantera inkomna mail från myndighetsbrevlådan, inklusive diarieföring, arkivering samt administrera enhetens digitala samarbetsyta (Share).
• Ansvara för introduktion för nya medarbetare på enheten, IT-ärenden, samt allmänna administrativa och koordinerande uppgifter.
• Personaladministration och övriga administrativa uppgifter som kan förekomma på enheten.
För Programadministratörer (3-4 st) gäller tjänstgöring på någon av följande avdelningar:
• AFRIKA-avdelningen. Operativt arbete med biståndet mot utlandsmyndigheter i regionen.
• GLOBALA avdelningen. Fokus på globala strategier- och insatshantering.
• HUMANITÄRA avdelningen. Arbete med humanitärt bistånd.
Vem är du?
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta.
Utöver det behöver du uppfylla följande för att vara kvalificerad för detta konsultuppdrag:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst 3 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• minst 6 månaders arbetserfarenhet från statlig eller kommunal verksamhet.
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag som ska påbörjas så snart som möjligt, dock senast 4 november och pågår i 12 månader. Sida ligger i Rissne och arbetsplatsen är aktivitetsbaserad. Uppdraget sker på plats hos Sida i Rissne med minst 60 procent (veckovis) på plats på kontoret, om inte annat överenskommes.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se eller Elvira Björebäck på elvira.bjoreback@jurek.se.
Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52