Ekonomiadministratörer som söker utmaningar

Arbetsbeskrivning

Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 285 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.

Ekonomiavdelningen ansvarar för Sveriges Domstolars finansering, budgetering och redovisning. Avdelningen svarar vidare för uppföljning, analys och prognostisering av Sveriges Domstolars ekonomi och verksamhet. Avdelningen ska också ta fram verktyg för domstolarna som stöd i deras planering och uppföljning av verksamheten och ekonomin.

Ekonomiavdelningen står inför en spännande omorganisation. Från och med den 1 september flyttas ansvaret för fakturahanteringen över till en ny enhet på ekonomiavdelningen. Därför söker vi nu tre ekonomiadministratörer.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonomiadministratör arbetar du framförallt att med löpande redovisning. I arbetsuppgifterna ingår att kontera, bokföra, betala och distribuera samtliga leverantörsfakturor inom Sveriges Domstolar. Du ansvarar också för att ta fram, läsa in och sända betalfiler. Andra uppgifter är löpande bokföring och avstämning av huvudbokskonton.
Då du är med i att bygga upp den nya enheten kommer även andra arbetsuppgifter, på sikt att också bli aktuella såsom anläggningsredovisning och kundfakturering.
Den nya enheten kommer också att vara första linjens support i ekonomiadministrativa frågor.

KVALIFIKATIONER
Du har gymnasieutbildning med ekonomiinriktning. Har du någon form av påbyggnadsutbildning inom ekonomi och redovisning är det en fördel. Du har erfarenhet, god kunskap och förmåga att utföra ekonomiadministrativt arbete, gärna från offentlig förvaltning eller en större organisation, samt goda erfarenheter från ett större ekonomisystem och då gärna från Agresso.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vi ska trivas tillsammans och samarbeta effektivt, så vill vi att du är en positiv och ansvarstagande person som är flexibel, prestigelös och gärna hjälper till där det behövs. Som person är du noggrann, strukturerad, effektiv och har god sifferförståelse samt har lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du prioriterar och levererar inom uppgjorda tidsramar. Det är även viktigt att du har en förmåga att arbeta utåtriktat och kommunikativt samt att du är serviceinriktad då du i din roll har kontakter både internt inom Sveriges Domstolar men också externt med våra samarbetspartners. Du tycker även att det är viktigt att tillföra en god stämning bland dina kollegor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Åkerberg
036-15 55 93
Viveca Falk
036-15 53 80
Henrik Rosell
036 – 15 53 77
Pia Kopp
036 – 15 53 86
Karin Klahr

Henrik Rosell
036-15 53 77
Markus Erlandsson
0705-35 96 02
Anna Widing-Torstensson
0734 - 60 61 71
Kjell-Åke Nilsson
0708-35 96 80
Marina Lindgren Sand
0708-29 62 70

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkogatan 34 Jönköping
None

Postadress

None
Jönköping, 55181

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024