OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i en stor verksamhet där du både kan bli specialist inom ett område och samtidigt behålla möjligheten att testa olika arbetsuppgifter? Sök då tjänsten som ekonomiadministratör till Ekonomiadministrationen!
Om tjänsterna
I din roll som ekonomiadministratör kommer du att tillhöra ett av våra 5 team specialiserade inom olika administrativa områden. Du kommer ha delat ansvar för samtliga arbetsuppgifter i gruppen du tillhör, vilket innebär att gemensamma rutiner och mål är viktiga. Vår utgångspunkt är att ge bästa service till våra verksamheter. Du utför ditt uppdrag via dator, telefon och Teams. Hos oss har du möjlighet att utföra viss del av ditt arbete på distans. Vi söker nu ekonomiadministratörer till två av våra grupper:
Den ena tjänsten riktar sig mot faktura- och kassa/bankflöden. I fakturaflödet arbetar du med att styra leverantörs- och kundfakturor så att de kommer till rätt verksamhet och person för attestering, du är även ett stöd och besvarar fakturarelaterade frågor. Det innebär både kontakt med leverantörer och kunder till kommunen samt medarbetare inom kommunen. I kassa- & bankflödet kommer du bland annat att arbeta med maestrokortredovisningen, Bankgiro och kassaredovisningar.
Den andra tjänsten riktar sig mot redovisning. Du kommer bland annat arbeta med att söka och bokföra statsbidrag mot Skolverket och Migrationsverket, vara stöd till ekonomerna i bokföring och redovisning samt backup i förvaltningen av stiftelser.
Exempel på arbetsuppgifter som du kommer att utföra:
• ta fram information och till viss del bearbeta, analysera och genomföra enklare utredningar.
• medverka i projekt och utredningar
• planera och genomföra utbildningsinsatser inom ekonomiområdet
• ta fram uppgifter inom redovisning och delta i bokslutsarbete
Om arbetsplatsen
Vi på Ekonomiadministrationen är ca 25 ekonomiadministratörer som stöttar kommunens alla verksamheter. Vi är indelade i 5 grupper som arbetar med fakturaflödet, leverantör- och kundreskontra, bokföring, redovisning, bankgiro, behörigheter och kravverksamhet, förvaltning av stiftelser och statsbidrag. Vi utgår i nuläget från Ringgatan 32 men kommer under våren att flytta till nyrenoverade lokaler på Åbylunden 1. Ekonomiavdelningen befinner sig i en digitaliseringsprocess, därför är en positiv inställning till utveckling samt att du gillar utmaningar en förutsättning för att du ska trivas hos oss.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
Krav:
Till rollen som ekonomiadministratör söker vi dig som har god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt. Du förstår innebörden av självledarskap men kan även arbeta bra ihop med andra. Vidare är du noggrann och lägger stor vikt vid kvalitativt arbete. Då vårt arbete är i ständig förändring har du lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. För att trivas i rollen bör du även ha ett intresse och en förmåga att hjälpa andra och att leverera god service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
• gymnasial utbildning inom ekonomi alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi, t.ex. YH-utbildning
• minst 2 års erfarenhet av ekonomiarbete
• erfarenhet av bokföring
• erfarenhet av ekonomisystem, ex Raindance
• goda kunskaper i Excel
Meriterande:
• erfarenhet av ekonomiarbete inom kommunal verksamhet
• erfarenhet av arbete med bokslut mot stiftelser
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Antal tjänster: 2
Övrig information
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Vid frågor är Enhetschef Eva-Marie Gustafsson lättast att nå via e-post.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 februari.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67