Ekonomiadministratör/inkasso

Ekonomiadministratör/inkasso

Arbetsbeskrivning

AB Bostaden vill erbjuda det bästa boendet i Umeå, med långsiktig hållbarhet för människor, ekonomi och miljö. Vi är ett allmännyttigt bostadsföretag och den största uthyraren av lägenheter och studentbostäder i regionen. För närvarande är vi cirka 185 medarbetare och förvaltar cirka 15 000 lägenheter. Våra värdeord är öppenhet, omtanke, affärsmässighet och alla människors lika värde. Både hyresgäster och medarbetare ska känna stolthet, trygghet och gemenskap hos oss. Bostaden medverkar även till att förstärka Umeå som en attraktiv plats för tillväxt och arbetar med konkreta åtgärder för en bättre miljö.


Nu söker vi en ekonomiadministratör som trivs med att arbeta självständigt och har god förmåga att kommunicera.
 
Arbetsbeskrivning:
Ditt ansvarsområde täcker hela kundreskontraprocessen, från fakturering till inkassohantering med ett ständigt fokus på att hitta den bästa lösningen för företaget och hyresgästen. Du kommer att arbeta med förebyggande åtgärder så som information och tidiga kontakter med hyresgäster som har betalningssvårigheter. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med många intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Kompetensprofil:
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi eller liknande, lägst på gymnasienivå. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom service och kundtjänst samt kravhantering. Det är av stor vikt att du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.


Personliga egenskaper:
Din personlighet är betydelsefull eftersom du ska kunna bemöta människor i utsatta situationer på ett respektfullt sätt. Rollen innebär att vara prestigelös, noggrann och lyhörd. Det är viktigt att du tar ett stort eget ansvar, har förmågan att arbeta självständigt och ta egna beslut. Eftersom samtalen kan vara av olika karaktär lägger vi stor vikt vid din kommunikativa förmåga. I det dagliga arbetet kommer du att ingå i både små och stora team, varför också samarbetsförmågan är viktig för oss.


Övrigt:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, Vi söker dig som är tillgänglig från mitten av april eller så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande, detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Vi strävar efter en bred och blandad personalgrupp när det gäller kön, ålder och etnisk bakgrund. Vi tillämpar provanställning. Lön enligt överenskommelse.


Vid frågor ring:
Carin Andersson, ekonomichef, telefon 090-17 75 79
Malin Höber, HR, telefon 090-17 76 41
Sara Lindblom, Unionen, 090-17 76 21


Ansökan:
Välkommen att söka tjänsten med cv och personligt brev på vår webbplats, www.bostaden.umea.se senast den 23 februari.


Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediesäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Driftsamordnare Håkan Karlsson
070-313 50 44
Personal Malin Höber
090-177641
Tomas Westlund
070-313 22 02
Områdeschef Åke Persson
090-17 75 78
Personal Malin Höber
090-17 76 41
Fastighetsanställdas förbund Donald Rosendahl
070-349 52 01
kundchef Mikael Lundgren
070-3241824
personalavdelningen Malin Höber
070-6687641
Fastighetsanställdas förbund Donald Rosendahl
070-3495201
Unionen Valter Westerlund
070-6567544

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Bostaden i Umeå
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Postadress

Box 244
UMEÅ, 90106

Liknande jobb


21 november 2024