Ekonomiadminstratör

Ekonomiadminstratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Söker du nya utmaningar inom ekonomi och administration? Då kan du vara den vi letar efter. Just nu söker vi efter en erfaren ekonomiadministratör för ett konsultuppdrag start 2024-08-05 med stor chans till förlängning.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I din roll som ekonomiadministratör kommer du att ansvara för fakturahantering, kund- och leverantörsfakturor, kontering m m. Vidare kommer du att hantera handlingar, diarium och arkivering (Public 360) och utöver det genomföra löpande operativt arbete inom ekonomienheten.



Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du som söker har:
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från ekonomiadministrativt arbete, tex löpande redovisning och kund- och leverantörsfakturahantering
gymnasiuexamen eller likvärdig utbildning
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso)
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
god data- och IT-vana är en självklarhet

Som person ser vi att du som söker har:
Hög serviceanda
Samarbetsförmåga och förmåga att knyta an till sina medarbetare
Strukturerat och målinriktat arbetssätt.
Initiativförmåga som är kopplade till vilja att leverera med god kvalitet.
Vana att självständigt hitta lösningar och fatta egna beslut.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2024
  • Ansök senast: 29 augusti 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024