OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Som ekonomiadministratör hos LN-Kyla har du en bred tjänst som omfattar allt från administrativa kontorsgöromål och löpande bokföring till förberedande bokslutsarbete.
Vi på LN-Kyla är ett litet företag på nio anställda med en god sammanhållning och ett glatt gäng. Vi utgår från Gnosjö med en omkrets på ca 5mil.
Vi projekterar, installerar, reparerar och underhåller kyl- och värmeanläggningar. LN-Kyla tar ett totalansvar och konstruerar allt från el, vvs, styr- & regler och ventilation för att våra kunder ska få en optimal kyl- och värmeanläggning. LN-Kyla är medlem i TESAB-kedjan. Detta innebär för dig som anställd bl.a. goda möjligheter till utbildning och samverkan genom TESAB Skolan och administratörsträffar. Men även tillgång till ca 300 kylkollegor fördelat på 20 självständiga, privata bolag.
Som arbetsgivare ser vi till att du får en trygg, säker och trivsam arbetsplats med goda möjligheter till både utmaningar och utveckling. Mer om tjänsten Tjänsten som ekonomiadministratör är bred och omväxlande. Tjänsten är 100%.
I dina arbetsuppgifter finns:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Fakturering/betalning
• Upprätta skatte- och momsredovisning
• Löner
• Ordermottagning
• Allmänna kontorsgöromål
Vem söker vi?
Du har en ekonomisk utbildning och har praktisk erfarenhet av att arbeta med ekonomi. Du är strukturerad, prestigelös och tycker att ordning och reda är en självklarhet. Du förstår innebörden av att arbeta på ett mindre bolag. Att vara flexibel och ha viljan att hjälpas åt är en nödvändighet.
Vi ser gärna också att du tar egna initiativ för att förbättra och effektivisera dina ansvarsområden. Företaget befinner sig i ständig förändring så en positiv inställning till utveckling samt att du gillar utmaningar är en förutsättning för att du ska trivas. Avslutningsvis kommer du att ha ett stort kontaktnät i denna roll och vi ser därför att du som söker är kommunikativ, serviceinriktad samt analytisk och problemlösande.
Du är också intresserad av att förstå hur verksamheten fungerar som helhet.
Vi har för nuvarande affärssystemet Pyramid men har för avsikt att gå över till Fortnox inom en snar framtid. Kunskaper inom Fortnox är meriterande då du kommer att få ta en stor roll i denna process.
God kunskapsnivå i Officepaketet. Vana av lönehantering.
Du talar svenska i tal och skrift