OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Detta är ett konsultuppdrag som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Företaget.
Om företaget:
Företaget är en ledande aktör inom global företagskommunikation. De erbjuder molnbaserade kommunikationstjänster som gör att kunderna kan integrera meddelande (SMS)-, röstapplikations- och mobildatatjänster i sin verksamhet. Kommunikationstjänster används för hantering av kritisk information hos exempelvis banker, flygbolag, aktörer inom sjukvården samt teknikbolag. Bolaget startades under 2008 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Företaget har listats som ett topp 10 tillväxtföretag av Financial Times och #1 av Bloomberg.
Arbetsuppgifter:
Som billingadminsitratör är du ansvarig för kommunikationen av faktureringsförfrågningar via Salesforce och e-post mellan kund. Du ansvarar för att förbereda fakturering för inlämning till kunder av olika slag och finansiella avstämningar. Du förbereder och granskar månadens fakturor enligt företagets riktlinjer med hjälp av finansiella rapporter för att säkerställa överensstämmelse med leveransbara tidsfrister. Du analyserar, undersöker och löser en mängd interna och externa kundfrågor om faktureringsstatus. Du arbetar främst med kunder från USA, i undantagsfall kan ditt schema därmed påverkas av tidsskillnaden.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning gärna inom ekonomi
• Arbetslivserfarenhet från en liknande kundnära roll inom en ekonomifunktion
• Goda kunskaper i Office och Excel
• Kunskaper/förståelse för SQL/Salesforce/SAP ByD, Hogia är meriterande
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift såväl på svenska som engelska
Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Därtill ser du inga problem med att stötta dina kollegor på olika områden och anstränger dig för att leverera lösningar som underlättar för andra. Eftersom rollen innebär en del kontaktytor i organisationen så ser vi gärna att du trivs i sociala miljöer och har en god kommunikativ förmåga.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: billingadministratör, billing, fakturering, fakturaadministration, SQL, fakturahantering, ekonomi, telekom, FMCG, administratör, excel, telekom, salesforce, Heltid, Stockholm
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund