Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Som Ekonomiansvarig hos oss arbetar du med företagets ekonomiska nyckeltal, redovisning, controlling och bokföring. Du hanterar den löpande redovisningen, löner (tillsammans med en löneadministratör), säkerställer kund- och leverantörsreskontra, lagerredovisning, att skatter och avgifter hanteras korrekt m.m.

I rollen ligger även att leda och följa upp budgetarbete, göra månads- och årsbokslut samt löpande rapportering. Du arbetar nära VD och styrelsen.

Du har även ansvaret för att göra Ad hoc-analyser, skapa tydliga KPIer & kvalitetssäkra arbetsprocesser och rutiner för att säkerställa att bolagets ekonomifunktion taktar med våra övergripande tillväxtplaner.

Utifrån bolagsgruppen får du även ett uttalat stöd och möjlighet till kompetensutbyte med andra ekonomiansvariga i våra närliggande bolag.

Om verksamheten
Bole är en ledande e-handelsaktör inom lantbruks-, skogsbruks- och jordbruksprodukter i Norden. Bole har funnits sedan 1985 och har på de senaste åren förvandlats från katalogbaserad distanshandel till renodlad e-handlare i framkant för både professionella kunder och konsumenter på den svenska och norska marknaden.

Vi är inne i en spännande och expansiv fas och söker nu en affärsdriven Ekonomiansvarig som vill vara med på vår tillväxtresa! Vi erbjuder Dig ett mycket stimulerande, utvecklande och självständigt arbete i ett entreprenörsdrivet företag.

Din profil
Som person är du affärsdriven, analytisk, noggrann och strukturerad. Du gillar att ha mycket att göra och ser alltid möjligheter i det du gör. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo mot tighta deadlines och levererar alltid med hög kvalité. Det händer och kommer att hända mycket i vår tillväxtresa så du behöver gilla att driva förändring och vara van att möta olika typer av människor. Vidare har du en mycket god samarbetsförmåga och kan skapa och bevara goda relationer.

Grundkvalifikationer

- Civilekonomexamen eller motsvarande
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Erfarenhet av affärsplattformen Microsoft Dynamics 365 är ett plus.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- Erfarenhet inom e-handel, lageravstämning, inköp och/eller controlling
- Erfarenhet kring olika IT-projekt och implementation av affärssystem


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Karin Köhler på karin.kohler@dreamwork.se alt 042 17 66 07.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2020
  • Ansök senast: 1 juli 2020

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024