Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Ekonomiansvarig
Embtec AB är ett modernt serviceföretag som brinner för hållbarhet och miljö. Företaget sysselsätter idag 40 medarbetare som arbetar med nytillverkning, reparationer och underhåll av stålemballage. Embtec finns på flera orter med huvudkontor i Stenkullen.
Embtec utgår ifrån en cirkulär affärsmodell, där ambitionen är att ta tillvara och återföra redan producerade produkter i ett kretsloppstänk. Vi arbetar aktivt med hållbarhet genom reparationer, återanvändning och återvinning. Naturligtvis är vi kvalitetscertifierade enligt ISO 9001:2015 och miljöcertifierade enligt ISO 14001:2015 och vi förbereder även certifiering inom arbetsmiljö enligt ISO 45001:2018.
Nu söker vi en driven ekonom med flerårig erfarenhet av löpande redovisning och bokslutsarbete. Du blir nyckelpersonen för det operativa och strategiska ekonimiarbetet i en privatägd koncern där Embtec är det dominerande bolaget. Din roll är bred och du kommer arbeta i hela ekonomiprocessen, vilket bland annat kommer innebära löpande redovisning, avstämningar samt del- och årsbokslut. Du har god kunskap inom löneadministration och trivs med att arbeta med hela ekonomiprocessen.
Vi förutsätter att du har god IT-vana och är en van Excelanvändare. Det är meriterande om du har erfarenhet att arbeta i kvalificerade affärssystem. Du är också duktig på att uttrycka dig i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska.
Vi söker en person som har det lilla extra, med glimten i ögat, ett jäklar anamma, serviceminded, noggrann, ansvarstagande och hjärtat på rätta stället. Vi är ett bolag som har en hög målsättning om att leverera bäst service och kvalitet. Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Om du är 30 år eller 60 år spelar ingen roll, det viktiga är att du är lösningsfokuserad och positiv. Vi vill att du bidrar med din positiva energi och blir en viktig person i vår verksamhet. Du jobbar på ett strukturerat och effektivt sätt. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du är lyhörd, empatisk och har en vilja att ge alla våra kunder det lilla extra. Du har hög arbetsmoral och lätt för att arbeta i team. Dina arbetsuppgifter omfattas i huvudsak av:
* Kund- och leverantörsreskontra
* Order och fakturering
* Löpande bokföring
* Månads- och årsbokslut
* Moms och skatter
* Löner och förmånsvärden
* Redovisning i dotterföretag och koncern.
* Olika rapporteringar till VD
* Ingår i ledningsgruppen


Rekryteringen sker löpande så vänta inte, sök idag!
#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Embtec AB Stenkullen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2020
  • Ansök senast: 11 juli 2020

Postadress

PLÅTVÄGEN 15
Stenkullen, 44361

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024