OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Sjöbergs Byggmaterial/Bolist Broby är en bygghandel som funnits i Broby sedan 1977 och ingår sedan 2015 i Bolist. På Bolist Broby finns allt du behöver för att bygga ett hus, och mycket av det som behövs för att göra det såväl funktionellt som hemtrevligt. Vi jobbar med kvalitativt byggmaterial från välkända producenter och fabrikat. Hos oss jobbar idag 9 personer och vi når en omsättning på 30 MKr. Läs mer på sjobergsbyggmaterial.se
Inger, som ansvarar för vår ekonomi, går i pension till våren och därför söker vi nu dig som vill axla hennes roll framåt.
I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för företagets ekonomiavdelning och tillsammans med en ekonomiassistent sköta ekonomin för Bolist Broby samt tre andra mindre bolag. Som ekonomiansvarig på Bolist Broby arbetar du brett med löner, löpande bokföring, kundreskontra, leverantörsreskontra, statistik och momsredovisning. Du är även behjälplig med månads- och årsbokslut, deklarationer och årsredovisning. En stor del av tjänsten innefattar även att du ansvarar för lagerhanteringen, bevakar att in- och ut priser stämmer samt registrerar nya artiklar. Du är även vid behov behjälplig i butiken.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har minst tre års erfarenhet av liknande ekonomiarbete. Du har relevant utbildning inom ekonomi och redovisning eller har anskaffat dig likvärdig erfarenhet genom tidigare arbete. Erfarenhet av ekonomiarbete från privat företag är meriterande, likaså erfarenhet från byggbranschen.
Du har god förståelse för hur flödet fungerar genom hela ekonomiprocessen och trivs med att jobba med deadlines för redovisning och rapportering. Du är trygg i din roll och är van att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor. Du har god datorvana och är van användare av Office-paketet samt har erfarenhet av något ekonomi- och lönesystem. Har du tidigare arbetat med Visma lön och Kassanova är detta ett plus. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som är flexibel, positiv och självgående. Du är bra på att ta egna initiativ, samarbeta samt trivs med att arbeta nära verksamheten. I ditt arbetssätt är du effektiv, strukturerad och har stort ordningssinne.
Information och kontakt
Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Broby.
Samtliga anställda hjälps åt att bemanna butiken på lördagar, vilket innebär att du förväntas arbeta var fjärde lördag kl. 8:30-12:00.
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Bolist Broby med tillträde senast 1/4 2021.
Vi använder oss av löpande urval, så ansök redan idag! Du söker tjänsten på www.wikan.se och sista ansökningsdag är den 14 december 2020.
För mer information eller frågor, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johanna Fondell 044-590 65 02.
Välkommen med din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591