Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Rollbeskrivning:
Som ekonomiansvarig hanterar du självständigt och med ansvar, ekonomistyrningen för Biltema Nordic Services AB.
Arbetsuppgifterna spänner över ett omfattande uppdrag som till delar har internationell prägel och som varierar i kvalifikationsgrad. Rollen innebär att hantera arbetsuppgifter som täcker in allt från exempel enkla uppgifter till kvalificerad kompentens inom internationell ekonomistyrning.

Arbetsuppgifter:
Sammanställa budgetunderlag
Bistå revisor vid granskning av redovisning
Registrera och bearbeta ekonomiska transaktioner
Kontrollera och upprätta underlag för fakturor
Fakturering samt leverantörsfakturering
Ansvara för in- och utbetalningar
Ansvarar för kund- och leverantörsreskontra
Sköta momshantering
Sammanställning inför skattedeklaration
Löpande redovisning och ekonomiarbete
Ansvara för ekonomin i sin helhet
Ansvara för månads- och årsbokslut årsredovisningar
Ansvara för moms- och skattedeklarationer
Behandla och ansvara för redovisning
Behandla avstämning
Ombesörja ekonomisk rådgivning
Ta fram beslutsunderlag
Verkställa budget
Behandla och ansvara för årsbokslut och deklarationer


Kvalifikationer:
Vi söker dig som har examen i ekonomi från högskola eller universitet i grunden och har minst fem års arbetslivserfarenhet i rollen. Du har goda redovisningskunskaper och erfarenhet av att självständigt göra bokslut. Har du tidigare arbetat med Dynamics AX (Axapta) som är förtagets affärssystem så är det meriterande. Du har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska både i tal och skrift och uttrycker dig väl.
Som person är du självgående, driven, analytisk och noggrann. Du har förmågan att skapa och hålla struktur i ditt arbete och att prioritera rätt saker. Vi fäster stor vikt vid god samarbetsförmåga och vilja att bidra till en god stämning på arbetsplatsen.
Du har en professionell framtoning och du arbetar serviceinriktat. Vi ser även att du är noggrann och analytisk i ditt arbetssätt, att du har sinne för siffror och detaljer samt en förmåga att se helheten.
Du samarbetar med avdelningschefer och rapporterar till VD samt vår CEO
Slutligen är det viktigt att du delar Biltemas värderingar, enkelhet, sparsamhet, handlingskraft, ordning och reda samt flexibilitet.


Biltema Nordic Services AB är ett servicebolag inom Biltema som levererar en helhetslösning för varuhusens sortiment och drift.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BILTEMA NORDIC SERVICES AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Postadress

Garnisonsg. 26, 2 tr
Helsingborg, 25466

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024