OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Som ekonomiansvarig på Nimo-KG i Kågeröd har du ansvar för den löpande ekonomin och administrationen i ett litet exporterande teknikföretag.
I jobbet ingår fakturering, hantering av leverantörsfakturor, bokföring, redovisning, avstämningar, betalningar, moms, bokslut och även en del frakter, tullhantering, intrastat samt övrig administration. Till Kågeröd är det lätt att pendla utan bilköer och om ett år stannar Pågatåget ett par minuters gångväg från kontoret.
Sökord: ekonomi, ekonomiansvar, ekonom, export, import, bokslut, leverantörsreskontra, kundreskontra, Jeeves
Om verksamheten
Nimo-KG är ett lokalt förankrat teknikföretag med global närvaro. Vi är en av Europas främsta leverantörer av kundanpassad utrustning för intern produkthantering. Verksamheten startade 1958 och idag levererar vi skräddarsydda lösningar för främst lyft och tömning till kunder inom livsmedelsindustrin över hela världen. Tillverkningen sker externt i ett nätverk av leverantörer såväl i närområdet som utomlands.
Nimo-KG har idag 10 anställda, omsätter ca 35 mkr och har mångårig AAA-rating
Bolaget är dotterbolag till Nimo-Verken AB. Koncernen har 130 anställda och omsätter 230 mkr. Läs mer på www.nimo-kg.se
Mer om tjänsten
Detta är en ny tjänst, här finns alltså en fantastisk möjlighet för dig att skapa de rutiner och arbetssätt du vill jobba i. Du kommer att få stöd och hjälp från moderbolagets ekonomiavdelning som skött mycket av uppgifterna hittills.
Tjänsten är bred och omfattar alla ekonomifrågor. Löpande bokföring, redovisning, skatter och sådana ekonomifrågor som kommer upp ibland. Du rapporterar och tar fram underlag till månads och årsbokslut som slutförs på koncernnivå.
Koncernen använder Jeeves affärssystem och du har ambitionen att bli Nimo-KG:s superuser för att på bästa sätt ta tillvara möjligheterna i systemet.
Du samarbetar med dina kollegor om hur ni ska lösa problem och utmaningar på ett effektivt sätt.
Din profil
Du har relevant utbildning och erfarenhet av en liknande tjänst, helst i ett producerande företag. Att du är välbekant med export- och importfrågor är ett krav, liksom att du kommunicerar på svenska, engelska och gärna tyska. Om du inte redan redovisar i K3 har du ambitionen att lära dig det.
Du kommer att skapa rutiner, det är viktigt att du är van att arbeta självständigt. Det är avgörande för din framgång att du tycker om att ta initiativ och att du vill bygga upp tjänsten själv. I gengäld kan du räkna med ett fritt och roligt jobb där du genast ser resultat av ditt arbete.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mejl. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 19 mars. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09