OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Engelmanns Sweden AB är ett välmående företag med hög tillväxt inom livsmedelsbranschen. Företaget präglas av högt tempo med ung, engagerad personal samt korta beslutsvägar.
Då företaget har en positiv lönsamhets- och omsättningsutveckling behöver vi göra vissa omstruktureringar av ekonomifunktionen. Vi söker nu en kreativ och kunnig ekonomiansvarig som vill hjälpa oss i vår fortsatta utveckling.
För att passa in som ekonomiansvarig tror vi att du:
Har en grundläggande ekonomisk utbildning.
Har flerårig erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning/redovisningsbyrå.
Har god vana att arbeta i ekonomisystem. Vi arbetar med BL och Pyramid.
Arbetat med löner, bokslut och personalkontakter.
Har kunskaper i Excel.
Dina egenskaper:
Ansvarstagande, flexibel och strukturerad
Självgående och har initiativförmåga
Har lätt att samarbeta med andra
Talar och skriver svenska obehindrat
Dina arbetsuppgifter blir:
Löpande redovisning/bokföring
Hantera kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar.
Kreditberedning, bedömning, kravverksamhet
Moms- och skatteredovisning
Likviditetsplanering
Budgetarbete
Löne- och personalhantering
Upprätta månads- och årsbokslut
Övriga förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning
Tjänstens omfattning är 80-100% och tillsätts så snart som möjligt.