OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Östersjösten Aktiebolag
Vår resa började med upptäckten av all den fantastiska sten som naturen skapat runt Östersjöns stränder. Idag tar vi oss runt i hela Norden och Skandinavien för att hitta vackra material. Vi slutar aldrig att fascineras över alla färgskiftningar, mönster och strukturer som naturen skapar. Vårt kontor och showroom ligger i Gustavsbergs vackra hamnområde.
Det är något speciellt med naturens eget material. Det aldrig perfekta men äkta. Sånt handen känner, tanken märker och människan mår bra av. Det vi har omkring oss påverkar oss på djupet utan att vi alltid är medvetna om det. Idag får vi dela denna fantastiska upplevelse med kunder runt om i Sverige.
Vi växer och har redan börjat lansera våra produkter i både Danmark och Norge. Vår vision är att finnas tillgängliga i alla våra grannländer. Målet är att bolaget skall ha en fortsatt stark finansiell utveckling genom organisk tillväxt, men fortsätta bibehålla kulturen som präglar en mindre kärnverksamhet.
Försäljning och marknadsföring sker till huvuddel online genom vår hemsida och sociala kanaler. För mer info se www.ostersjosten.se
Vi söker dig som vill följa med på vår spännande resa och fortsätta bygga vår organisation!
Ekonomiansvarig
Det här är rätt tjänst för dig som gillar det operativa arbetet i en bred och självständig roll inom ekonomi och administration!
Från löpande redovisningsarbete, betalningar, kund-och leverantörsreskontra, avstämningar, moms och skattedeklarationer till löneadministration. Du kommer även att ha ett inköpsansvar. På sikt kan det bli aktuellt att ta över redovisningen för vårt dotterbolag i Norge.
Din bakgrund/kvalifikationer
· Relevant utbildning och flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.
· Ett mycket gott affärssinne med fokus på detaljer såväl som de övergripande ekonomiska flödena.
· Du är ansvarstagande och trivs i en bred roll med frihet att utveckla och bidra till förändring.
· Är trygg, kommunikativ och prestigelös, vilket är viktigt då vi är litet, dynamiskt team.
· Van användare av Office paketet och att arbeta i affärssystem. Vi använder Fortnox.
· Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Det vore roligt och ett klart plus om du som vi brinner för design och inredning. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
Ett utvecklande ekonomiarbete i ett växande företag med korta beslutsvägar. En familjär, positiv arbetsmiljö och förmånen att arbeta med hållbara och vackra material.
Välkommen med din ansökan! Du kommer att länkas till en extern sida, där du sedan enkelt kan bifoga ditt brev och CV. Eftersom urvalet sker löpande ser vi fram emot din ansökan snarast. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ann-Sophie Wågö 0410-25088, Comline Rekrytering.