Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vi på W. Ruberg AB tillverkar högpresterande vattenpumpar till bl.a. brandsprutor. W. Ruberg är ledande inom sitt område. Vi exporterar våra produkter över hela världen. Företaget är beläget två mil norr om Kristianstad, i Immeln. Bolaget W. Ruberg omsätter cirka 50 miljoner kronor och har ca 25 anställda. Läs mer på www.ruberg.se.
Vi söker nu en ekonomiansvarig till vår produktion i Immeln.


Dina arbetsuppgifter
Rollen som ekonomiansvarig innebär att du har ett helhetsansvar för W. Rubergs ekonomi. Du rapporterar till bolagets VD, sitter med i svenska ledningsgruppen och har rapporteringsansvar till moderbolaget WISS i Polen. Som ekonomiansvarig kommer du att arbeta brett och ansvara för allt från löpande bokföring, projektredovisning, löner till koncernredovisning etc. Till din hjälp har du en ekonomiassistent och du har det yttersta ansvaret för;

- Löpande bokföring
- Kund- och leverantörsreskontra
- Bankavstämning
- Moms- och skatteredovisning
- Månadsbokslut
- Lagerhantering/bokning
- Årsbokslut och deklaration
- Rapportering till moderbolaget
- SCB-rapportering
- Löner

Då du kommer att ha en nyckelroll i företaget kommer du att vara delaktig i prognoser samt ansvara för framtagning av analyser och statistik med koppling till produktionen. Som ekonomiansvarig kommer du att vara delaktig i personalfrågor och ISO arbetet.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, alternativt en motsvarande utbildning på yrkeshögskola. Du har erfarenhet av rapportering och årsbokslut enligt K3 regelverk. Vi tror att du kommer från en liknande roll som ekonomiansvarig i ett mindre eller medelstort privatägt bolag. Kunskap och erfarenhet av projektredovisning, produktion och uppföljning av projekt ser vi som meriterande.

Du är analytisk och har en god förståelse för vad som driver lönsamhet i en organisation. Dina kunskaper i Excel är goda och du har erfarenhet av arbete i ett affärssystem/ekonomisystem. Vi använder Monitor och lönesystemet Kontek. Du ska kunna uttrycka dig väl i svenska och engelska. Rapportering till vår ägare sker på engelska därför är kunskap i engelska ett absolut krav.

Du som person gillar att arbeta självständigt, är van vid att ta stort eget ansvar och trivs att arbeta i en bred roll. Du är noggrann, strukturerad och prestigelös och du tar gärna egna initiativ för att förbättra dina ansvarsområden.

Vi ser gärna att du har ett pendlingsavstånd på max 45 minuter till Immeln. Tjänsten kräver B körkort. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos W. Ruberg med start snarast möjligt.

Tjänsten är på heltid.

Information och kontakt
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan snarast möjligt via Wikans hemsida, www.wikan.se.
Sista ansökningsdag är 15/12.

För mer information eller frågor, kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044 - 590 65 12.

Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2021
  • Ansök senast: 15 december 2021

Besöksadress

Järnvägsgatan 2
None

Postadress

Götgatan 1
Kristianstad, 29133

Liknande jobb


1 november 2024