Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

AM Group Redback AB grundades 2002 som specialistleverantör av Katalysatorer och är nu marknadsledande i Sverige. Sedan starten har företaget expanderat till många nya sektorer inklusive lastbilsdäck, bilimport, tredjeparts logistik-tjänster, finansieringstjänster och fastighetsförvaltning. Vi som företag är alltid nyfikna på nya affärsmöjligheter vilket gör oss till progressivt företag som är under ständig utveckling. 

Redback är ett mindre bolag med hög trivsel där alla medarbetare ställer upp för varandra. Nu söker vi en ekonomiansvarig som kommer att ha helhetsansvaret för bolagets redovisnings- och bokslutsprocess, med fokus på operativt arbete.

Har du ett gott siffersinne och vill jobba med varierande ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter i en ansvarstagande roll?  Då tycker vi du ska läsa vidare för det kan vara så att du är vår nya medarbetare i rollen som ekonomiansvarig! 

Hur kommer dina arbetsdagar se ut?

Dina arbetsdagar kommer vara varierande där du jobbar med både operativa och strategiska frågeställningar. Vi ser att du kommer ha fokus på följande arbetsuppgifter: Månadsbokslut samt årsbokslut för fyra aktiebolag
Löneadministration för ett 10-tal löner
Skattedeklarationer och rapportering till Skatteverket
Fakturering
Momsredovisning och intrastatrapportering
Analys och uppföljning
Företaget är måna om att utvecklas i både stort som smått och du kommer därför löpande jobba med att underhålla, utveckla och förbättra processer samt rutiner för en effektivare hantering av arbetssätt. 

Kommer du trivs i denna roll? 
Som du märker är tjänsten varierad och som person söker vi därför dig med ett prestigelöst förhållningssätt som trivs med arbetsuppgifter kopplade till ekonomi och administration. Du har ett öppet och flexibelt sinne och ser att du kommer trivas med att arbeta på ett företag som ständigt utvecklas. Du gillar tempo och puls och det är något som triggar dig till att vara produktiv och fokuserad i ditt arbete. Vidare värdesätter du struktur och noggrannhet i ditt arbete och du trivs i en ansvarstagande roll. 

Erfarenhetsmässigt har du några års erfarenhet från en liknande roll där du självständigt ansvarat för hela bokslutsprocessen. Du har troligtvis högskoleexamen inom ekonomi/redovisning eller motsvarande men det är inget absolut krav. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift och du har goda datorkunskaper.


I denna rekryteringsprocess har Redback valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Sista ansökningsdag är den 27 mars men vi arbetar med löpande urval så tveka inte att visa intresse för tjänsten redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mikael Rydholm på 036-440 90 18 alt. mikael.rydholm@onepartnergroup.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Am Group Redback AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024