OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För Svenska Jalusi AB söker vi nu en kunnig och engagerad ekonomiansvarig som trivs med att arbeta brett inom ekonomiadministration. Svenska Jalusi AB tillverkar och säljer specialtillverkade produkter till kommersiella kunder inom företrädelsevis branscherna bygg, fastighet och säkerhet. Svenska Jalusi AB är i en tillväxtfas och söker nu en noggrann och serviceinriktad medarbetare som kan bidra till företagets fortsatta tillväxtresa!
Huvudsakliga ansvarsområden & arbetsuppgifter:
Rollen som ekonomiansvarig hos företaget innebär varierande administrativa uppgifter inom ekonomi och administration. Företaget har valt att ta tillbaka ekonomifunktion internt efter att ha använt sig av en extern partner, vilket gör att du bör gilla utmaningen att bygga upp arbetsprocesser och rutiner för ekonomifunktionen med utgångspunkt från befintliga system. Arbetsuppgifternas fokus ligger på ekonomiadministration, men du kommer också ansvara för lönehanteringen på bolaget, för att förenkla löneprocessen sker tidsregistreringen i Q-bis. Tjänsten kan delvis anpassa utifrån dina kompetenser och erfarenheter inom ekonomi, marknad och administration. Du kommer ansvara för verksamhetens;
Löpande bokföring.
Månadsbokslut och bokslutsarbete.
Hantering av kund- och leverantörsreskontra.
Löneadministration för 10 anställda.
Övriga kontors relaterade arbetsuppgifter såsom registervård, beställningar och till viss del kontakt med kunder och leverantörer via telefon och mail.
Dina kvalifikationer:
Vi söker dig som har några års erfarenhet av ekonomiadministration enligt ovanstående arbetsuppgifter, gärna i ett mindre bolag som har egen produktion av produkter. Du bör ha;
Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt en jämförbar och dokumenterad arbetslivserfarenhet inom området.
Erfarenhet av att arbeta brett inom ekonomiområdet där löner har varit en del av arbetet.
Du har en mycket god system- och datavana. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Visma Business, Visma Lön 600, Q-bis samt Lime.
God förmåga att utrycka dig i tal och skrift i både svenska och engelska är ett krav.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper som kännetecknas av god samarbetsförmåga, flexibilitet och serviceinriktad problemlösning.
Vem är du?
För att trivas i denna roll behöver du vara trygg in din profession, ha ett strukturerat arbetssätt samt trivs med att arbeta självständigt, även om du kommer ha ett nära samarbete med ägare och VD. Du är van att ta egna initiativ till att lösa problem på ett strukturerat sätt och du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Har du erfarenhet eller ett intresse av att analysera och se förbättringspotential utifrån ekonomiska rapporter och underlag är detta meriterande och något som kommer uppmuntras från företagsledningen. Som person är du noggrann, driven, analytisk och positiv. Du har en god samarbetsförmåga och ser värdet i att leverera ett arbete med god kvalitet för att på så sätt bidra till helheten. Företaget har valt att ta tillbaka ekonomifunktion internt efter att ha använt sig av en extern part vilket gör att du bör gilla utmaningen att bygga upp arbetsprocesser och rutiner.
Vad kan företaget erbjuda dig?
Företaget erbjuder dig en bred och varierade roll i ett mindre ägarlett företag där ditt arbete kommer göra skillnad för verksamheten. Du får stort ansvar och du kommer samarbeta nära alla funktioner i bolaget. De erbjuder dig ett arbete med frihet under ansvar, i ett positivt gäng med framåtanda och med korta beslutsvägar. Du kommer ha goda möjligheter att både påverka och utveckla rutiner och processer inom ramen för ditt kompetensområde. Du kommer få insyn och god förståelse för hela verksamheten, där alla fyller en viktig funktion för att leverera bra lösningar och produkter till företagets kunder. Bolaget har idag 10 anställda och omsätter ca 25 Mkr.
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta:
Omfattning: Heltid alt. Deltid 80% tillsvidare
Tjänst: Ekonomiansvarig
Tillträde: Efter överenskommelse
Placeringsort: Göteborg
Sista ansökningsdag: 2022-04-30
Ansökan:
Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker via ansökningsformuläret på www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Ann-Charlotte Bjurbäck på telefon 0737-77 18 69. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.