OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Weishaupt Svenska AB är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Max Weishaupt GmbH, en av världens ledande tillverkare av olje- och gasbrännare, kondenserande gaspannor samt värmepumpar för energimarknaden. Koncernen är kvalitetssäkrad enligt ISO 9001 och omsätter 7 000 Mkr. Antalet anställda är ca 3500. Tillverkning, forskning och utveckling är förlagd till moderbolaget i södra Tyskland. Weishaupt Svenska AB ansvarar för försäljningen av produkter och system, samt service och utbildning för den svenska marknaden. Vi finns i Helsingborg, Stockholm/Arninge och Umeå. Mer info via www.weishaupt.se
Till vårt HK i Helsingborg söker vi nu en:
Ekonomiansvarig
Det här är rätt tjänst för dig som gillar det operativa arbetet i en bred roll inom ekonomi och administration.
Du sköter den löpande bokföringen, betalningar, kund-/leverantörsreskontra, avstämningar, framtagning och redovisning av statistik, rapportering i samarbete med HK i Danmark och är behjälplig under budgetarbetet.
I din administrativa roll ansvarar du bl a för vår företagsmail samt inköp för internt bruk. Då vi är ett mindre team är det viktigt att kunna stötta andra funktioner vid semestertider etc, såsom orderhantering, fakturering mm.
Vi använder affärssystemet SAP för offert-/och orderbehandling, lagerstyrning, ekonomi samt servicestyrning. Du kommer att vara företagets kontaktperson till moderbolaget i Tyskland avseende SAP systemet och även kontaktperson för vår lokala leverantör av telefon och IT.
Om du har intresse och kunskap inom HR ser vi det som ett stort plus.
Dina Kvalifikationer/Egenskaper
· Relevant utbildning för tjänsten, lägst gymnasienivå och gärna med påbyggnad inom företagsekonomi.
· Erfarenhet av löpande ekonomiarbete samt känner till administrativa rutiner, företrädesvis inom industriella företag.
· Förmåga att se ekonomiska flöden på ett rationellt sätt.
· Erfarenhet av att arbeta i större affärssystem, där SAP är starkt meriterande.
· Förmåga att arbeta självständigt med stort driv och engagemang för uppgiften.
· Ansvarstagande, strukturerad och noggrann med gott ”öga” för detaljer.
· Har en genuin känsla för service och trivs med en mix av kontakter internt såväl som externt.
· Att du som person är flexibel, då vi är en mindre organisation och det ibland krävs stöttning med andra uppgifter.
· Goda kunskaper i svenska och engelska, tyska är meriterande.
· Goda kunskaper i MS Office
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper
Vi erbjuder dig
Fördelen att arbeta i ett internationellt företag med välkända, högkvalitativa produkter, och samtidigt vara en viktig del av ett litet, dynamiskt team.
Välkommen med din ansökan! Du kommer att länkas till en extern plats, där du sedan enkelt kan bifoga ditt CV och brev. Då urvalet sker löpande ser vi fram emot din ansökan snarast! Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Ann-Sophie Wågö 0410-25088, Comline Rekrytering.