OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har god erfarenhet av ekonomifunktionen i helhet samt en god analytisk förmåga.
Du kommer att arbeta med ekonomi från ax till limpa. Ha ansvar för kund- och leverantörsreskontra, moms, skattedeklarationer, månads- och årsbokslut. Rapportering till VD, likviditetsprognoser samt kontakt med bank och myndigheter gällande detta område. Ingå i företagets ledningsgrupp och stötta övrig ledningsgrupp i ekonomiska frågor. I rollen ingår inte personalansvar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Löpande redovisning /kund & leverantörsreskontra
- Moms och skattedeklarationer
- Budgetering, uppföljning samt analyser
- Rapportering till ledning, styrelse och ägare
- Göra prognoser och lönsamhetsuppföljningar
- Utveckla rutiner och system
- Göra utredningar på uppdrag av ledningen
Utbildningskrav
Vi söker dig som har en avklarad högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi eller liknande, god kunskap om datasystem samt god analytisk förmåga.
Erfarenhetskrav
Arbetat minst 5 år med erfarenhet av liknande arbete i mindre eller medelstora företag. En erfaren ekonom som trivs i mindre eller medelstora företag där arbetsuppgifterna spänner över ett stort område. Du ska ha kunskap om löner, personalfrågor, årsbokslut, budgets samt prognoser. Även erfarenhet av partihandel och lagerhantering.
Meriterande
- Microsoft Business central, Office 365 & Power BI.
- Controller-erfarenhet
Språkkunskaper
- Svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är entreprenöriell, noggrann & strukturerad, analytisk och nyfiken! Det är viktigt att du som person trivs i ett entreprenörsbolag.
- I tjänsten ingår inget personalansvar.
- Uppdraget sträcker sig 6 månader framåt med övertag för rätt person.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson på 070-471 59 01. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-11-23.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88