OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Ekonomiansvarig till en av våra kunder i Örebro. Som Ekonomiansvarig kommer du att arbeta med bl. a löpande redovisning, kontoavstämningar, moms, skatter, budgetuppföljningar samt medverka vid upprättandet av hel- och delårsbokslut samt årsredovisning.
Du kommer också att arbete med kund- och leverantörsreskontra, skicka betalningsfiler, lönehantering likväl som att arbeta med andra förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi. I rollen kan det även ingå andra uppgifter såsom, registervård i vårt affärssystem, skriva protokoll, registrering och kontroll av order, ta emot gods, svara i telefon mm. För att du ska känna dig bekväm med dessa arbetsuppgifter så förutsätter vi att du har tidigare erfarenheter av liknande jobb inom ekonomi och en ekonomisk utbildning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, vårt affärssystem är Pyramid och Visma Business. – så har du tidigare erfarenhet även av det så är du snabbt igång. Svenska och engelska både skriftligt och muntligt samt B-körkort är ett krav. Som person är du noggrann, flexibel och ansvarstagande. Du arbetar bra självständigt likväl som du trivs med att vara en del i en grupp. Hos vår kund är alla viktiga nyckelspelare. Alla är vi olika och vi tror att rätt person på rätt plats ger möjlighet att växa och utvecklas på bästa sätt. Tjänsten är på heltid 100%. Tjänsten är till att börja med en bemanning via Best Bemanning & Rekrytering som senare kan leda till en anställning på företaget. För mer information är du välkommen att kontakta Annelie Bergwall-Larsson på telefon 019-12 22 88, annelie.larsson@bestbemanning.nu. Din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha snarast.
Urval och intervjuer kommer ske löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!