Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Acron i Anderstorp rekryterar en Ekonomiansvarig med viss contollerfunktion:

Acron är ett av landets mest moderna företag inom sina verksamhetsområden 3D-printing, reparation och underhåll av formverktyg

Vill du jobba hos oss? Då kan det vara bra att veta ett och annat. Som att vi är ett företag som får våra kunders idéer att bli till verklighet. Genom att använda oss av den senaste tekniken inom 3D-printing realiserar vi tusentals idéer per år från alla typer av designers, innovatörer, konstruktörer och företag.

För Acrons räkning söker vi nu en driven Ekonomiansvarig med placering i Anderstorp.

Har du erfarenhet av tjänster inom Controllerområdet?
Är du ansvarsfull och kommunikativ?
Tilltalas du av att arbeta på det lilla företaget?
Då kan du vara den Ekonomiansvarige som Acron söker!

Kvalifikationer

Du har troligen en högskoleutbildning inom ekonomiområdet och flera års relevant arbetserfarenhet från en ekonomiavdelning och vill nu ta nästa steg i din utveckling. Du hanterar engelska på en god nivå i såväl tal som skrift samt är van att ha många kontaktytor i ditt arbete.
Vi söker dig som trivs i en prestigelös miljö där du får arbeta med frihet under ansvar. I ditt arbete är du driftig och självgående, du tar stort ansvar för ditt arbete och har lätt för att ta egna initiativ för att förändra och förbättra. Vidare ser du dig som en kommunikativ lagspelare. Trivs du att arbeta i ett mindre team som kännetecknas av delaktighet, arbetsglädje och hjälpsamhet är du den vi söker.
Du kommer att arbeta mitt i vår praktiska verksamhet tillsammans med både praktiska redovisningsfrågor och analytiska utvecklingsfrågor så flexibilitet och anpassningsförmåga är egenskaper som vi söker. Goda MS Office-kunskaper, Excel och Word är ett krav. Har du god vana av att arbeta i Pyramid är det meriterande.

Arbetsbeskrivning
Som ekonomiansvarig hos oss på Acron kommer du att arbeta i en bred roll som du till stor del har möjlighet att vara med och utforma själv. Du ansvarar för och sköter den löpande bokföringen inklusive bokslut, deklarationer, exporthandlingar, tuldokumentl samt arbetar med vår ekonomistyrning. Förekommande arbetsuppgifter innefattar ekonomisk rapportering, budget, utfall, prognos och analyser. Du ansvarar för vår lönehantering samt är aktiv i vårt strategiska styrelsearbete.

Du kommer att vara vår ekonomiska expert och vara en viktig del i vår fortsatta utveckling.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Junic AB. Skicka in din ansökan senast den 31 juli, urval och intervjuer kommer dock att ske löpande. För att söka tjänsten går du in på www.junic.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Susann Lothian om du har några frågor på telefon 0371-830 54. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susann Lothian

Carolina Håkansson
0371-830 53
Niclas

Niklas Andersson

Nadja Persson
0762415621
Outi Mäkinen Fränberg
0722003107

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Junic AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 22 juni 2016

Besöksadress

Baldersvägen 39 B 33235 Gislaved
None

Postadress

Baldersvägen 39 B
Gislaved, 33235

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024