Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Om företaget
OFM Industriservice AB (”OFM”) ligger i Olofström och tillverkar och installerar utrustning till industriellt krävande kunder såsom exempelvis Volvo och ABB. OFM har 14 anställda, en omsättning i intervallet MSEK 25-30 och är certifierade enligt ISO 14001, ISO 9001 och ISO 1090-2.

Vi utökar vårt team och söker därför en ekonomiansvarig till vår verksamhet i Olofström. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig på OFM Industriservice arbetar du brett och självständigt med löpande bokföring, kundreskontra, leverantörsreskontra, fakturering, lön, statistik, momsredovisning och skatt. Vidare ansvarar du för månadsavstämningar samt rapportering till VD. Du genomför de delar av bokslutsarbetet som du behärskar och är behjälplig med att plocka fram det revisorerna behöver för att slutföra årsbokslutet. Du ansvarar för projektadministration där du genom att hantera timrapportering och leverantörsfakturor ser till att rätt timmar och material hamnar på rätt projekt. I tjänsten ingår även att avlasta personalen med administrationen kring inköp.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har minst tre års erfarenhet av en liknande roll eller från en redovisningsbyrå. Erfarenhet av ekonomiarbete från ett mindre företag är meriterande.

Du skall ha god datorvana och vara van användare av ekonomisystem och Office programmen. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, i svenska och engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som har ett intresse för verksamhetens helhet, som har ett prestigelöst och flexibelt sätt och har förståelse för vad det innebär att arbeta i ett mindre bolag där man hjälper varandra över gränserna för att nå företagets gemensamma mål. Du trivs att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö, du är driven och kommunikativ. I ditt arbetssätt är du effektiv, strukturerad och har stort ordningssinne. Du är van att arbeta självständigt och trivs med det.

Information och kontakt
Tjänsten är på heltid men omfattningen av tjänsten kan diskuteras efter önskemål från dig som söker. Tillsättning efter överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 14 november 2023, urval sker löpande. För mer information kontakta rekryteringskonsult Johanna Fondell på tel. 044-590 65 02.

Välkommen med din ansökan via Wikans hemsida www.wikan.se.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2023
  • Ansök senast: 14 november 2023

Besöksadress

Järnvägsgatan 2
None

Postadress

Götgatan 1
Kristianstad, 29133

Liknande jobb


21 november 2024