Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

*
Är du en prestigelös och serviceinriktad person som letar efter en bred tjänst med varierande arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi söker som Biodlarnas nästa ekonomiansvarig!

Sveriges Biodlares Riksförbund är en intresseorganisation som representerar landets biodlare. Förbundet bildades 1920 genom en sammanslagning av två tidigare organisationer: Sveriges Allmänna Biodlarförening (SAB), grundad 1897, och Sveriges Biodlareförening (SB), grundad 1911.

Medlemmarna i förbundet är individuella biodlare som är anslutna till lokala biodlarföreningar. Dessa föreningar är i sin tur organiserade i 25 distrikt, vilka ofta motsvarar Sveriges län. Varje förening täcker en kommun eller en del av en kommun. För närvarande finns det över 270 biodlarföreningar med nästan 17 000 medlemmar.

Sveriges Biodlares Riksförbund är placerat i Skänninge ca 1 mil norr om Mjölby.
Läs mer på deras hemsida här: https://www.biodlarna.se/

I denna rekrytering samarbetar Biodlarna med Montico, rekryteringen hanteras utav Montico och anställningen sker hos Biodlarna.

Om tjänsten
Du kommer att ha en central roll i organisationen med varierande arbetsuppgifter som sträcker sig från ekonomi till personal- och löneadministration.
I denna roll krävs det att du uppskattar och klarar av att hantera flera uppgifter samtidigt.
Du är en person som har lätt för att prioritera och arbeta självständigt samtidigt som du är en god kollega som gärna bidrar till en positiv arbetsmiljö.

Arbetsbeskrivning
Som ekonomiansvarig hos Biodlarna kommer du att ha en mångsidig och varierad roll. Då Biodlarna är en liten organisation är flexibilitet och förmågan att samarbeta avgörande, det är viktigt att du även är villig att stötta dina kollegor när det behövs.

I rollen som ekonomiansvarig består arbetsuppgifterna huvudsakligen av:

- Löpande bokföring och ekonomiska avstämningar.
- Personal- och löneadministration.
- Leverantörs- och kundreskontra, fakturering och leverantörsbetalningar.
- Moms- och skattedeklarationer.
- Projektredovisning och stöd i projektbudgetarbete.
- Arbete i medlemssystem.
- Systemansvar för ekonomi- och lönesystemet.
- Ansvar för in- och utbetalningar av medlemsavgifter.
- Administration av förbundets gåvofonder.
- Månadsbokslut, uppföljningar och budgetarbete.
- Årsbokslut i samarbete med extern revisor.
- Stöd och service till anställda och arbetsgivare i arbetsrelaterade frågor.

Vi söker dig som
Vi söker dig som vill ta dig an en varierad och bred tjänst och som har flera års arbetslivserfarenhet inom ekonomiarbete.

Kvalifikationer & egenskaper:

- Flerårig arbetslivserfarenhet inom ekonomiarbete.
- Vana att arbeta självständigt.
- Prestigelös och flexibel.
- Serviceinriktad med god social förmåga.
- Kunskap om arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal.
- Erfarenhet av arbete inom ideella organisationer är meriterande.
- Erfarenhet av HR arbete är meriterande.

Praktiska upplysningar om tjänsten:

Anställningsgrad: 100% mån-fre (vissa kvälls- och helgmöten kan förkomma).
Start för tjänsten: 1 augusti eller enligt överenskommelse.
Möjlighet att jobba hemifrån vid behov. Tisdagar och torsdagar är det obligatoriskt att befinna sig på kontoret.

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Remann

Emanuel Sahlström
0140-59 90 47
Lena Wissinger Sparv
0380-57 67 28
Eva Johansson
0140-59 90 48
Johanna Eronson
0470-78 81 84
Abbe El-saghir

Andreas Arvidsson

Johanna Eronson

Birgitta Andersson
044-300 09 03
Daniel Kepka

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Montico HR Partner AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2024
  • Ansök senast: 9 juli 2024

Besöksadress

Klubbhusgatan 13, Jönköping
None

Postadress

BOX 416
Tranås, 57325

Liknande jobb


1 november 2024