Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation:

Vill du arbeta övergripande med redovisning och ekonomi i en dynamisk verksamhet med ca 100 miljoner omsättning och 50 anställda där din förmåga att växla mellan detalj och helhet kan utveckla vår ekonomiska rapportering?

Verksamhet och befattning

Vi söker nu en ekonomiansvarig som vill vara med och ta ansvar för det övergripande ekonomiarbetet hos en av våra Kunder.

Uppdraget är ett konsultuppdrag med möjlighet till fast anställning hos Kunden efter avslutat uppdrag.

Du ingår i avdelningen för ekonomi och administration. I nära samarbete med övrig personal kommer du att var den som sköter en stor del av det löpande ekonomiarbetet. Du ansvarar för det ekonomiska livet i verksamheten med avstämningar, reskontror, likviditets planering, delårsrapporter och årsbokslut. Du stödjer cheferna i den ekonomiska uppföljningen av projekt och verksamheter. Du är delaktig i utformande av nya rutiner för att möta de kommunala verksamheternas krav. Verksamhetens uppdrag förändras kontinuerligt och du behöver har lätt för att snappa upp förbättringsområden och komma med förslag.



Arbetsuppgifter
Som ekonom ansvarar du för den löpande redovisningen och kommer även att arbeta praktiskt i det vardagliga ekonomiarbetet. Det innebär bland annat:



- Redovisning av kvartalsrapporter inför ledningsgrupp
- Ansvar för anläggningsregister
- Likviditetsplanering
- Uppföljning och prognosarbete för olika verksamhetsgrenar och projekt
- Upprättande av del- och årsbokslut samt årsredovisning
- Bevaka och följa nyheter och förändringar inom redovisningsområdet



Din Profil

Vi söker dig med akademisk utbildning inom ekonomi och redovisning, alternativt motsvarande relevant erfarenhet.

Du har förmågan av att arbeta med redovisning på en övergripande nivå med avstämningar av balanskonton samt upprättande av resultat och balansräkning och kassaflödesanalys. Det blir även ditt uppdrag att löpande följa förändringar i lagstiftning och god redovisningssed för kommunal verksamhet.

Du bör ha erfarenhet av att arbeta med intern kontroll och förmåga att upptäcka och förebygga risker i den ekonomiska hanteringen. Då du kommer att vara den som praktiskt ansvarar för den formella rapporteringen ser vi att du är skicklig på att kommunicera i såväl tal som skrift på svenska. Har du intresse för och kunskap inom IT är det en klar fördel.

För oss är det viktigt att du är initiativtagande och uppnår resultat. Rollen kräver att du är självgående och fungerar bra i samarbete med vår andra ekonom och med våra andra medarbetare. Du är tydlig i din kommunikation och tar ett stort ansvar för att det löpande arbetet flyter på vilket inkluderar att ibland hoppa in och hantera generella administrativa uppgifter såsom exempelvis avtalshantering.

Som person är du noggrann och har förmågan att sätta den övergripande finansiella rapporteringen i ett sammanhang kopplat till kommunalförbundets verksamhet och utvecklingsprojekt. Du är inte rädd för att lära dig nya system och arbetssätt. För att lyckas med den bredd av arbetsuppgifter som uppdraget innebär behöver du vara strukturerad och skicklig på att organisera och prioritera.

Ansök redan idag!:

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Jonas Henrikson och nås på på jonas.henrikson@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • enl ök enl ök
  • enl ök enl ök
  • Publicerat: 20 december 2016

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024