OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Danmon Group Sweden AB ingår i den internationella koncernen Dan Technologies och har kontor i Norden och Europa. Vi marknadsför video-, ljud- och transmissionsutrustning för professionellt bruk. Företaget har specialiserat sig på teknik för Tv-produktion och representerar några av världens mest framstående tillverkare. Vår affärsidé innebär att sälja kostnadseffektiva och hållbara produktlösningar, som är anpassade efter våra kunders specifika behov.
Ekonomiansvarig har ansvaret för ekonomifunktionen och ser till att hantera och koordinera löpande bokföring, redovisning och rapportering för Danmon Group Sweden AB.
Vi söker en kompetent medarbetare som kan säkerställa våra administrativa rutiner i Danmon Group Sweden AB.
Arbetsuppgifterna innefattar huvudsakligen:
Löpande bokföring med avstämningar
In- och utbetalningar till banken
Löner
Moms och Intrastat
Rapportering till offentliga myndigheter
Deltagande i budgetarbetet
Deltagande i månads- och årsbokslut
Diverse löpande uppgifter
I tillägg är ekonomiansvarig även ansvarig för att:
Stödja den person som arbetar med order/lager/fakturering
Att göra likviditetsuppföljning
Att tillsammans med VD ta fram kassaflödesanalyser, försäljnings- och lagerstatistik
Ekonomisk rapportering till moderbolaget i Danmark
Att aktivt samarbeta med VD gällande budgetprocessen (årsvis) och prognosarbetet (månadsvis)
Att inneha det löpande kontorsansvaret, vilket bl. a innebär att hantera avtal med leverantörer samt sköta diverse inköp till kontoret. Exempelvis kan det handla om att förhandla avtal för städ, larm, telefoni etc.
Ekonomiansvarig kommer även att vara involverad i relationer till banker vid till exempel finansieringsfrågor, samt mot försäkringsbolag och revisorer.
För att lyckas i rollen har du minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, Vidare förväntas du ha relevant teoretisk bakgrund med uppdaterad kunskap om bokföringsprocesser med betoning på redovisning, rapportering och gärna erfarenhet av lagerhantering. Dessutom kommer det att vara en klar fördel med erfarenhet i utarbetandet av finansiella rapporter. Erfarenhet med Navision XAL och Kontek löneprogram är också en fördel, som erfarenhet av IT med goda kunskaper i Microsoft Office såsom Excel, Powerpoint och Word.
Det förväntas vidare att du behärskar engelska som affärsspråk, och att du har viss förståelse för de skandinaviska språken. Detta är en spännande position i ett väletablerat internationellt företag, där det finns utrymme för utveckling både professionellt och på ett personligt plan.
Intresserad- och vill veta mer? Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Johanna Nordin, tel 08-511 61 746 eller konsultchef Tobias Knutsson, tel 08-511 617 45. Skicka din ansökan via länken, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.