Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigande medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehållet. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistananordnare och arbetsgivare.
Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård.
Vi är ett glatt gäng om åtta personer som arbetar på kansliet och hjälper våra medlemmar att få den bästa personliga assistansen.
Du kan hitta mer information på vår hemsida www.mejdej.se
MejDej-kooperativet är en verksamhet som är godkänd av Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Kooperativet har ett femtiotal medlemmar och ca 430 anställda assistenter.

Som ekonomiansvarig inom MejDej-kooperativet har du ansvar för hela arbetet inom ekonomin. T.ex.
- Budget
- Bokslut
- Löpande bokföring och kontering
- Fakturering
- Analyser
- Avstämningar
- Redovisning mot medlemmar
- Redovisning mot Försäkringskassa och kommuner
- Skatter
- Utbilda i ekonomifrågor

DINA EGENSKAPER
I tjänsten får du ansvar för hela arbetet inom ekonomin och därför vill vi att du som person är nogrann, ambitiös, prestigelös, självständig och ansvarsfull. Du ska inte behöva ledning utöver introduktion. Du är även serviceinriktad då det förekommer mycket kundkontakt.

KVALIFIKATIONER:
Vi söker dig som har gymnasie- eller högskoleutbildning inom ekonomi samt minst tre års erfarenhet av rollen som ekonom eller liknanade arbete. Du bör ha mycket goda kunskaper i datorhantering. Vi arbetar med Hogia ekonomi och Microsoft office, främst excel och word. Det är en stor merit om du har tidigare erfarenhet från redovisning inom personlig assistansverksamhet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi ser gärna att du har körkort då våra arbetsplatser är utspridda och enstaka besök där kan förekomma.

Kontaktpersoner på detta företaget

Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00 0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18 0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00 0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18 0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00 0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MejDej-kooperativet KRISTIANSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Kollektivavtal: KFO/VISION med individuell löneansättning. Ange löneanspråk.
  • Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
  • Publicerat: 4 oktober 2013

Besöksadress

Kockumsgatan 6
None

Postadress

Box 503
KRISTIANSTAD, 29125

Liknande jobb


21 november 2024