OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arena Personal grundades 1994 och finns idag i Stockholm, Södertälje, Malmö, Göteborg, Eskilstuna och Örebro. Vi är ett av Sveriges snabbast växande bemanningsföretag och arbetar inom fordon, teknik& logistik, bygg & fastighet, ekonomi och administration. Vår kund är ett serviceföretag i transportbranschen. De utför riksomfattande service och reparationer av alla på marknaden förekommande chassier och karosseripåbyggnader för tunga lastfordon. Företaget bildades 2000 och har idag en omsättning på drygt 40 miljoner kronor. De finns idag på fyra ställen i Sverige men en internationell lansering kan bli aktuell i framtiden. Du har högskole/universitetsexamen i företagsekonomi samt/eller flera års erfarenhet av arbete som ekonomiansvarig eller motsvarande. Ett genuint teknikintresse är en fördel. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt med ekonomiska analyser och bokslut samt stor vana av Excel. Goda kunskaper i Navision är ett önskemål men inget krav. Vi tror att du är en ambitiös och driftig person som vill vara med i ett växande företag och utveckla och påverka. Till dina personliga egenskaper hör också att du är analytisk, strukturerad, initiativrik och noggrann. Förmågan att förmedla ekonomisk information på ett rakt och pedagogiskt sätt gentemot styrelse och inom organisationen är även det en viktig egenskap. Personen vi söker bör ha en bred ekonomisk erfarenhet men samtidigt tycka att det är roligt att ha varierande arbetsuppgifter. Eftersom företaget planerar att lägga om ekonomifunktionen till Stockholm är tjänsten ännu inte helt definierad. Till en början kommer tjänsten att innehålla en hel del fakturering samt lönearbete men för rätt person kommer arbetsuppgifterna snabbt att utvidgas. Arbetsuppgifter som planeras ingå i tjänsten är: Fakturering, löner, ekonomiska analyser, likviditetsplanering, månads-, kvartals- och årsbokslut. Därutöver ingår att vara en drivande kraft i budgeterings- och affärsprocessen. Skattedeklarationer, momsredovisning samt allt det löpande ingår även i arbetsuppgifterna på sikt. För tjänsten krävs att du trivs att arbeta i en föränderlig och obyråkratisk miljö där du kan fungera som ett bollplank för ägarna. Du är positiv och lyhörd och bör kunna utvärdera olika alternativ. Deltidtjänst som ska övergå till heltid. Vi intervjuar löpande så välkommen med din ansökan snarast!
Kontaktpersoner på detta företaget
Emelie Eriksson
Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00